Dat is er al en heet "XL". Maar om een of andere reden kan dat nog niet verkocht worden en dus rijdt het leeg.
OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ik heb thans wel al videos gezien waar het eerste klasse rijtuig goed gevuld is.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Dat zou inderdaad logischer zijn. Nu staat het materieel urenlang stil terwijl het perfect een extra rit zou kunnen doen.
Ik denk dat het vooral afwachten wordt of de trein ook buiten het topseizoen aantrek heeft, maar ik verwacht van wel, gezien het succes van de Izy vroeger.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ik vermoed dat daar op de eerste rit genodigden zaten. Van latere ritten heb ik foto's gezien van compleet lege rijtuigen, waar je mag gaan zitten als je het aan de conducteur vraagt. Er kunnen in ieder geval nog geen kaartjes voor verkocht worden.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Een paar jaar geleden hebben NMBS+SNCF aan de toezichthouders toestemming gevraagd voor 5 treinparen per dag. Daarvan rijden er nu 3, en in de (redelijk klokvaste) dienstregeling zijn gaten te ontdekken waar de extra treinparen zouden kunnen vallen. Het zou me niet verbazen als die gevuld gaan worden naarmate we richting zomervakantie gaan.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: OUIGO Brussel - Parijs
de vraag zal blijven hoe goed de trein bezet zal zijn buiten de schoolvakanties, nu wellicht een succes tijdens de Kerstvakantie
daarom dat ze nog niet zo snel naar 5 rijpaden zullen gaan
Erwin

daarom dat ze nog niet zo snel naar 5 rijpaden zullen gaan
Erwin
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ze zitten gewoon vol, Ouigo blijkt een krachtig verkoopkanaal (vermoed ik)
Wat foto’s, met onderweg innde kou een Provence Alpes Côte d’Azur.
Wat foto’s, met onderweg innde kou een Provence Alpes Côte d’Azur.
- Bijlagen
-
- IMG_7208.jpeg (50.67 KiB) 4410 keer bekeken
-
- IMG_7207.jpeg (49.42 KiB) 4410 keer bekeken
-
- IMG_7164.jpeg (52.69 KiB) 4410 keer bekeken
-
- IMG_7163.jpeg (42.07 KiB) 4410 keer bekeken
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Een vraag over het toekomstig aantal fietsplaatsen in de verschillende I11's:
Bij de SNCF staat nu info die exact overgenomen van hun binnenlandse Ouigo Classique, en wellicht verkeerd is want in de Franse en Nederlandse I11 zullen geen fietsen aan een haak gehangen worden, dacht ik?
Iemand een idee wanneer, en of dit wacht op de ombouw of op het ticketsysteem?
Ook de Belgisch-Franstalige Gracq sprak vorige maand van 2 toekomstige fietsplaatsen in de Ouigo:
Kan iemand bevestigen dat het op de EuroCity Rotterdam gaat over 8 plaatsen? En is dat dan 2 x 4 plaatsen, en in welke rijtuig / welke rijtuigen komen die dan?
En de laatste vraag: is ook zoiets gepland voor de binnenlandse I11?
Bij de SNCF staat nu info die exact overgenomen van hun binnenlandse Ouigo Classique, en wellicht verkeerd is want in de Franse en Nederlandse I11 zullen geen fietsen aan een haak gehangen worden, dacht ik?
...maar is het fietsticket, zoals al bekend, nog niet te boeken.Regels over bagage bekijken:
Fiets niet opgevouwen/gedemonteerd
Opgehangen aan een haak in een speciale ruimte - maximaal 2 per reis.
Alleen beschikbaar voor OUIGO Train Classique.
https://www.sncf-connect.com/app/nl-be/home/search/od
Iemand een idee wanneer, en of dit wacht op de ombouw of op het ticketsysteem?
Ook de Belgisch-Franstalige Gracq sprak vorige maand van 2 toekomstige fietsplaatsen in de Ouigo:
Maar omdat hier eerder iemand sprak van 4 fietsplaatsen, kan iemand bevestigen dat het op de Ouigo naar Parijs gaat over 2 plaatsen?Des progrès en vue dès 2025
De notre côté, les contacts noués tant avec la SNCB qu'Eurostar ont débouché sur des améliorations promises dès 2025 :
Pour les nouvelles liaisons Eurocity, qui débutent ce 15 décembre 2024 :[*]Eurostar mettra en place courant 2025 un outil de réservation en ligne pour :
- Eurocity Direct vers Amsterdam Zuid (ICNG NS) : 12 places vélos (dès le début)
- Eurocity vers Rotterdam (i11 SNCB) : 8 places vélos (d'ici l'été 2025)
- Eurocity vers Paris (i11 SNCB) : 2 places vélos (courant 2025)
https://www.gracq.org/actualites-du-vel ... onaux-2025
- les 6 places vélo existantes sur la liaison Bruxelles - Londres
- les 2 places vélos installées lors des rénovations de rames continentales (ex-Thalys) opérant vers Paris et Cologne
Kan iemand bevestigen dat het op de EuroCity Rotterdam gaat over 8 plaatsen? En is dat dan 2 x 4 plaatsen, en in welke rijtuig / welke rijtuigen komen die dan?
En de laatste vraag: is ook zoiets gepland voor de binnenlandse I11?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.
Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.
Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Wat een overrompeling op het perron in FBMZ, die trein zit gewoon stampvol
Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.

Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Vraag me eigelijk af of het allemaal wel zo winstgevend is aan die dumpprijzen?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Het zijn niet allemaal dumpingprijzen hoor. Er worden ook zetels verkocht aan 40 of 50€, daarmee ben je wel snel uit de rode cijfers.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Maar liever een trein dan een vurte bus die maar 1 beperkte WC heeft ipv 2 ruimere in den I11.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Wat is dan het nieuwe plan? Komt die aanpassing er dan wel voor de EuroCity Rotterdam, want op de boekingspagina voor fietsen kun je daar nu al 4 fietsreizigers aanduiden en doorgaan met de aankoop van 4 fietstickets.Klassiekje schreef: ↑27 dec 2024, 00:35 Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.
Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.
Of helemaal nergens?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Er reden enkele maanden geleden al één of twee I11'en op Oostende - Eupen met aan één kant dubbele zitplaatsen verwijderd en met de fietsstickers aan de buitenkant.Klassiekje schreef: ↑27 dec 2024, 00:35 Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.
Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.