Uitval treinen
- trainfan03
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Uitval treinen
De 8001, 8006, 8013, 8007 rijden sowieso tijdens de vakanties, de andere weet ik niet
Re: Uitval treinen
Inderdaad een bovenleidingsbreuk in de werkplaats van Schaarbeek waardoor 8802, 8515, 8013 en 8007 ingesloten stonden. 8001, 8006 en 5138 hadden kunnen rijden indien het materieel niet defect was geraakt...trainfan03 schreef: ↑30 dec 2024, 20:06 Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)
P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007
Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
Re: Uitval treinen
8013 stond in principe niet vast maar door alle chaos was er geen tijd meer om twee locomotieven tegen de trein te zetten.DR-fan schreef: ↑31 dec 2024, 08:52Inderdaad een bovenleidingsbreuk in de werkplaats van Schaarbeek waardoor 8802, 8515, 8013 en 8007 ingesloten stonden. 8001, 8006 en 5138 hadden kunnen rijden indien het materieel niet defect was geraakt...trainfan03 schreef: ↑30 dec 2024, 20:06 Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)
P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007
Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
8802 was defect en 8001 stond geblokkeerd. De bovenleiding lag op de 8007.
Re: Uitval treinen
Sorry, maar 8001 stond niet vast - die stond in bundel R en daar waren geen gevolgen. De bovenleidingsbreuk was op het terrein van de werkplaats en alle verkeer was daar verboden, dus ook om 8013 te rangeren.
- trainfan03
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Uitval treinen
Zou hier niet bedoeld worden dat de 8001 vast stond door de defecte 8802?
Re: Uitval treinen
Nee, 8001 stond helemaal alleen op zijn spoor.trainfan03 schreef: ↑01 jan 2025, 10:50 Zou hier niet bedoeld worden dat de 8001 vast stond door de defecte 8802?
Re: Uitval treinen
Alle sporen tussen 737 en 749 waren ook niet toegankelijk langs de zuidkant vlak na de breuk, de sporen zelf waren niet zonder stroom maar de sporen dat die moet passeren (NOS) was wel buiten dienst. Na een goed uurtje nadat Infrabel alles controleerde werd dat stuk terug vrij gegeven.
Re: Uitval treinen
Klopt, maar in de praktijk was geen enkele trein daardoor vertraagd, laat staan afgeschaft. Dat wisselrooster was ruim voor de spits weer onder spanning.Natje049 schreef: ↑05 jan 2025, 18:45 Alle sporen tussen 737 en 749 waren ook niet toegankelijk langs de zuidkant vlak na de breuk, de sporen zelf waren niet zonder stroom maar de sporen dat die moet passeren (NOS) was wel buiten dienst. Na een goed uurtje nadat Infrabel alles controleerde werd dat stuk terug vrij gegeven.