Met andere woorden, waarschijnlijk in de tijd van de koude oorlog.Steven schreef: ↑13 jan 2025, 11:44 Het gaat niet om een recente ervaring, het komt uit een periode voor secuarail bestond, spoorwegpolitie was het enige wat er was en er was nog zoiets als rijkswacht. Veel internet fora bestonden er toen niet. Langs de lijn heeft niemand iets te zeggen is wel heel kort door de bocht. Je maakt nog steeds beelden van militair materieel, wat is jouw bedoeling? Wie ben je? Men kan zich alvast wel vragen stellen over je persoon en zoals aangeduid als het iets Amerikaans is dan heeft men nogal snel foute gedachten (bij Russen zou het al niet veel beter zijn trouwens) over uw intenties. Men zal u wellicht niet opsluiten maar eisen dat foto’s verwijderd worden kan best voorvallen.
Kijk, ik snap echt niet waarom er zo moeilijk (om niet te zeggen hysterisch) wordt gedaan over militaire treinen. Zoals hierboven al wordt aangegeven is er heel wat kritische infrastructuur. Toch hoor ik niemand die de vliegtuigspotters op Zaventem wil weren, ook al komen daar ook militaire transporten voorbij hun tribune (Melsbroek!). Hetzelfde voor de scheepvaart trouwens. Zowel schepen als vliegtuigen kunnen in real-time wereldwijd gevolgd worden - hun vertrekpunt en bestemming zijn gewoon openbaar. Maar die ene militaire trein die toevallig overdag rijdt, nee die mag niet gefotografeerd worden

Overigens: mag je nog containertreinen fotograferen? Defensie gebruikt ook containertransport dus wie weet wat er passeert. En mag je op het strand van Zeebrugge nog een familiefoto maken? Misschien is dat leuke gezinnetje wel een dekmantel om de vertrekkende marineschepen te fotograferen... Om maar te zeggen: waar stopt de paranoia?
