Voorstelling TGV M door sncf
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Voorstelling TGV M door sncf
Enige uitleg op de nieuwe wijze waarop de TGV-M is gebouwd in vergelijking met andere TGV's in Aytré nabij La Rochelle.
Om de kosten te drukken heeft Alstom besloten 2 produktielijnen te organiseren om de produktie te doen i.p.v. 3 voorheen.
Voorheen was er 1 produktielijn voor de tussenliggende wagons (met Jacobs boggies),1 voor een bar rijtuig en 1 voor de rijtuigen die de verbinding vormen met de traktieenheden..
Nu behouden ze 1 voor het bar rijtuig en 1 voor de tussenliggende rijtuigen. Die tussenliggende rijtuigen hebben dus 1 gemeenschappelijke bogie van het type"Jacobs".
Om de verbinding te kunnen maken met de 2 traktieeenheden hebben ze een tussenstuk bedacht die ze zelf "greffon" of "ent" hebben genoemd.
Dat is een element van ongeveer 3 meter die ze mechanisch gaan vastmaken aan de 2 uiterste rijtuigen om de verbinding te maken met de traktie eenheden zoals voorheen ,dit geheel gaat rusten op 1 normale bogie zoals voorheen.
In die 2 "enten" zitten alle hulpeenheden alsook batterijen om de electrische sturing te voorzien van de rijtuigen alsook 2/4 batterijen van 700V.
Die batterijen hebben 2 doelstellingen nl 1 om de verlixhting en klimatisatie ,met normaal regime, te voorzien gedurende 3 uur van de trein in geval van panne met de bovenleiding.
Maar ook ingeval bv van bovenleiding storing de trein te laten bewegen aan 30/60 km/h gedurende 60 min.
Het is ook mogelijk om dit te gebruiken als bv het gebruik van het hoogspanningsnetwerk te groot is en op vraag van de netwerkbeheerder , om dus die treinen af te schakelen en gedurende 60 min aan verminderde snelheid hun ritten verder te zetten zonder stroomafname van de bovenleiding.
Om de kosten te drukken heeft Alstom besloten 2 produktielijnen te organiseren om de produktie te doen i.p.v. 3 voorheen.
Voorheen was er 1 produktielijn voor de tussenliggende wagons (met Jacobs boggies),1 voor een bar rijtuig en 1 voor de rijtuigen die de verbinding vormen met de traktieenheden..
Nu behouden ze 1 voor het bar rijtuig en 1 voor de tussenliggende rijtuigen. Die tussenliggende rijtuigen hebben dus 1 gemeenschappelijke bogie van het type"Jacobs".
Om de verbinding te kunnen maken met de 2 traktieeenheden hebben ze een tussenstuk bedacht die ze zelf "greffon" of "ent" hebben genoemd.
Dat is een element van ongeveer 3 meter die ze mechanisch gaan vastmaken aan de 2 uiterste rijtuigen om de verbinding te maken met de traktie eenheden zoals voorheen ,dit geheel gaat rusten op 1 normale bogie zoals voorheen.
In die 2 "enten" zitten alle hulpeenheden alsook batterijen om de electrische sturing te voorzien van de rijtuigen alsook 2/4 batterijen van 700V.
Die batterijen hebben 2 doelstellingen nl 1 om de verlixhting en klimatisatie ,met normaal regime, te voorzien gedurende 3 uur van de trein in geval van panne met de bovenleiding.
Maar ook ingeval bv van bovenleiding storing de trein te laten bewegen aan 30/60 km/h gedurende 60 min.
Het is ook mogelijk om dit te gebruiken als bv het gebruik van het hoogspanningsnetwerk te groot is en op vraag van de netwerkbeheerder , om dus die treinen af te schakelen en gedurende 60 min aan verminderde snelheid hun ritten verder te zetten zonder stroomafname van de bovenleiding.
Re: Voorstelling TGV M door sncf
Hebben de "powercars" en de uiteinden van de rijtuigenstam deuren voor een doorloopmogelijkheid of een blinde muur?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Voorstelling TGV M door sncf
Neen,gezien de uiteinden uitgeven op de "enten" ,de technische ruimten.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Voorstelling TGV M door sncf
https://youtu.be/daihGx9Ty1Q?si=yXvT2iE5qwGglfyZ
Een zeer leerrijke voorstelling van d TGV M, in het Frans.
Opgelet I.v.m. De vorige vraag, door Wbrm,legt de man uit dat er een doorgang is met deuren tussen het eerste rijtuig en de “greffon” (tussenstuk) enkel op de testtreinen om de verplaatsing van de techniekers te faciliteren. Op de grond ga je gewichten zien liggen die het gewicht van de normale uitrusting gaan simuluren.
Een zeer leerrijke voorstelling van d TGV M, in het Frans.
Opgelet I.v.m. De vorige vraag, door Wbrm,legt de man uit dat er een doorgang is met deuren tussen het eerste rijtuig en de “greffon” (tussenstuk) enkel op de testtreinen om de verplaatsing van de techniekers te faciliteren. Op de grond ga je gewichten zien liggen die het gewicht van de normale uitrusting gaan simuluren.