hier is nog een foto van mij. Dit keer vanaf de Duitse kant van de Gemmenichertunnel. De foto kijkend naar de tunnel heb ik hier al laten zien. Nu het zicht richting Aken West:
op 22 november 2024 vond er een spoorwegongeval plaats op de hogesnelheidslijn Keulen-Aken. Een goederentrein kwam in botsing met een bouwtrein. De route is inmiddels gerepareerd. De 186 214 bevindt zich, net als veel containers, goederenwagens, wielstellen etc., op het randpad, niet ver van de plaats van het ongeval, op het randpad. Op 31 december 2024 heb ik er een foto van gemaakt. Het is gewoon beangstigend welke krachten daar zouden hebben gewerkt. Ik wens de treinbestuurder en andere gewonde mensen een spoedig herstel!
gisteren ben ik naar Antwerpen-Luchtbal geweest om wat foto's te maken van de nieuwe ECD-treinen. De beste optie is uiteraard de BR 186 in de nieuwe kleurstelling. Ik zag er twee binnen vijf uur. Helaas werden ze ingezet als tweede locomotief aan het einde van de trein. De laatste opname van de dag was uiteindelijk van 186 122 (2872). Ze trok de EC 9247 van Brussel naar Amsterdam. Ik vind het nieuwe kleurstelling erg geslaagd.
De Eurocity Direct heeft de afgelopen dagen niet gereden, je bedoelt de gewone EuroCity.
(Ik gebruik hier de schrijfwijze waarvoor NMBS International heeft gekozen ...)
FLV-FGSP schreef: ↑02 mar 2025, 16:26
De Eurocity Direct heeft de afgelopen dagen niet gereden, je bedoelt de gewone EuroCity.
(Ik gebruik hier de schrijfwijze waarvoor NMBS International heeft gekozen ...)
Hallo,
de getoonde trein bleek feitelijk een normale EC te zijn. Volgens mijn informatie waren er tegenwoordig ook ECD onderweg. Zie screenshot van vandaag.
FLV-FGSP schreef: ↑02 mar 2025, 16:26
De Eurocity Direct heeft de afgelopen dagen niet gereden, je bedoelt de gewone EuroCity.
(Ik gebruik hier de schrijfwijze waarvoor NMBS International heeft gekozen ...)
de getoonde trein bleek feitelijk een normale EC te zijn. Volgens mijn informatie waren er tegenwoordig ook ECD onderweg. Zie screenshot van vandaag.
Er hebben 9 dagen geen ECD gereden. Enkel de EC was van dienst, op de i11 rijtuigen is soms een logo EUROCITY aangebracht, voor de ECD is er geen logo op het materieel.
De eurocity direcht bestaat altijd uit het volgende materieel. ICNG of NS traxx 186 met NS rijtuigen.
De 9247 die je gisteren op foto hebt gezet is de trein met mij aan het stuur.
Steven schreef: ↑03 mar 2025, 01:08
Er hebben 9 dagen geen ECD gereden. Enkel de EC was van dienst, op de i11 rijtuigen is soms een logo EUROCITY aangebracht, voor de ECD is er geen logo op het materieel.
De eurocity direcht bestaat altijd uit het volgende materieel. ICNG of NS traxx 186 met NS rijtuigen.
De 9247 die je gisteren op foto hebt gezet is de trein met mij aan het stuur.
op 1 maart 2025 merkte ik een ongewoon hoog aantal lege ritten op in Antwerpen-Luchtbal. Hier zijn twee foto's. Eén keer op spoor 3 en één keer op spoor 5:
Er waren werkzaamheden ter hoogte van Antwerpen-Centraal dus de meeste lege ritten van/naar Antwerpen-Schijnpoort gingen via Luchtbal Wijkbundel met een frontkering daar.
ovspotter_be schreef: ↑05 mar 2025, 13:58
Er waren werkzaamheden ter hoogte van Antwerpen-Centraal dus de meeste lege ritten van/naar Antwerpen-Schijnpoort gingen via Luchtbal Wijkbundel met een frontkering daar.