OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Het heeft lang geduurd, E54 en E69 rijd met gewone I11B rijtuigen tussen de bestickerde rijtuigen
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ik heb een aantal bestudeerde rijtuigen los van elkaar aan de kant zien staan, wellicht defecten of voorzien voor normaal onderhoud op basis van km stand.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.
Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Zouden niet alle I11 al aangepast zijn voor de noodremoverbrugging?
Met de E69 zijn er een stuk of 5 mannen van de beveiligingsdienst van de SNCF mee.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Wat doet "noodremoverbrugging"? Is dit om misbruik van de noodrem tegen te gaan?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Met noodremoverbrugging kan je de noodrem dus overbruggen en de tunnel nog uitrijden, waar de hulpdiensten dus wel tot bij de trein kunnen komen.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Inderdaad, het geeft de treinbestuurder de kans om de trein stil te zetten waar het veiliger is, zeker als er nadien een evacuatie volgt. Het betreft niet enkel tunnels, maar ook op bruggen of bepaalde bermen die hoog boven straatniveau liggen zijn ongunstig om zomaar even te stoppen. In geval van medische urgentie ben je dan beter af om te stoppen in een station of nabij een overweg volgens wat zich eerst voordoet.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 okt 2024, 10:34
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
E54 had geen stop in Creil vandaag.ThibaultLapers schreef: ↑11 jan 2025, 21:33Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 okt 2024, 10:34
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt.260689 schreef: ↑11 jan 2025, 21:35E54 had geen stop in Creil vandaag.ThibaultLapers schreef: ↑11 jan 2025, 21:33Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.

Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ja, zat op de E54. De E69 heeft wel gestopt in Creil.ThibaultLapers schreef: ↑11 jan 2025, 21:38Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt.260689 schreef: ↑11 jan 2025, 21:35E54 had geen stop in Creil vandaag.ThibaultLapers schreef: ↑11 jan 2025, 21:33
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.![]()
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Op welke manier zijn de rijtuignummers op de trein bevestigd? Nog nooit zo gezien. Ik herinner mij nog van die houdertjes aan de ruit van de deuren, zodat rijtuignummers met een bordje snel te veranderen waren bij kopmaken.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
De rijtuignummers hangen buiten naast elke buitendeur. Zijn metalen plaatjes. (Werden vroeger gebruikt samen met het koersbord.
In bijgevoegde foto een voorbeeld van hoe het er nu aan toe gaat.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Een paar dagen geleden kocht ik kaartjes voor een retourtje van Brussel naar Parijs vandaag om de ongewone route te testen. De kaartjes zijn voor vertrek om 13.40 uur. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat mijn stoel was gewijzigd en dat ik het kaartje opnieuw moest downloaden. Toen ik in de metro naar Zuid zat, zocht ik de vertrektijden van B Zuid op en zag dat deze trein om 13.21 uur zou vertrekken. Ik heb net de trein gepakt en hij was 3-4 minuten te laat, maar 15 minuten te vroeg vertrekken zonder de passagiers te informeren is slecht, vooral toen ze me vanmorgen contacteerden over de stoelwijziging. Er is geen voordeel aan vroeg vertrekken, want we volgen langzaam de +6 S1. Zelfs als hij op tijd was, hadden we de S1 verderop ingehaald.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.