OUIGO Brussel - Parijs

260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

Het heeft lang geduurd, E54 en E69 rijd met gewone I11B rijtuigen tussen de bestickerde rijtuigen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door Steven »

260689 schreef: 09 jan 2025, 22:41 Het heeft lang geduurd, E54 en E69 rijd met gewone I11B rijtuigen tussen de bestickerde rijtuigen
Ik heb een aantal bestudeerde rijtuigen los van elkaar aan de kant zien staan, wellicht defecten of voorzien voor normaal onderhoud op basis van km stand.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Bijlagen
PXL_20250111_123015536.RAW-01.MP.COVER~2.jpg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door Steven »

Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 11 jan 2025, 18:30 Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
Zouden niet alle I11 al aangepast zijn voor de noodremoverbrugging?

Met de E69 zijn er een stuk of 5 mannen van de beveiligingsdienst van de SNCF mee.
LHOON
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door LHOON »

Steven schreef: 11 jan 2025, 18:30 Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
Wat doet "noodremoverbrugging"? Is dit om misbruik van de noodrem tegen te gaan?
Gebruikersavatar
TKR
Berichten: 454
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door TKR »

Met noodremoverbrugging kan je de noodrem dus overbruggen en de tunnel nog uitrijden, waar de hulpdiensten dus wel tot bij de trein kunnen komen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door Steven »

TKR schreef: 11 jan 2025, 20:25 Met noodremoverbrugging kan je de noodrem dus overbruggen en de tunnel nog uitrijden, waar de hulpdiensten dus wel tot bij de trein kunnen komen.
Inderdaad, het geeft de treinbestuurder de kans om de trein stil te zetten waar het veiliger is, zeker als er nadien een evacuatie volgt. Het betreft niet enkel tunnels, maar ook op bruggen of bepaalde bermen die hoog boven straatniveau liggen zijn ongunstig om zomaar even te stoppen. In geval van medische urgentie ben je dan beter af om te stoppen in een station of nabij een overweg volgens wat zich eerst voordoet.
ThibaultLapers
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2024, 10:34

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door ThibaultLapers »

260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.
ThibaultLapers
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2024, 10:34

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door ThibaultLapers »

260689 schreef: 11 jan 2025, 21:35
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.
Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt. 8)
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:38
260689 schreef: 11 jan 2025, 21:35
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33

Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.
Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt. 8)
Ja, zat op de E54. De E69 heeft wel gestopt in Creil.
TimJ36
Berichten: 582
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door TimJ36 »

260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.
Op welke manier zijn de rijtuignummers op de trein bevestigd? Nog nooit zo gezien. Ik herinner mij nog van die houdertjes aan de ruit van de deuren, zodat rijtuignummers met een bordje snel te veranderen waren bij kopmaken.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door 260689 »

TimJ36 schreef: 13 jan 2025, 12:09
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.
Op welke manier zijn de rijtuignummers op de trein bevestigd? Nog nooit zo gezien. Ik herinner mij nog van die houdertjes aan de ruit van de deuren, zodat rijtuignummers met een bordje snel te veranderen waren bij kopmaken.
De rijtuignummers hangen buiten naast elke buitendeur. Zijn metalen plaatjes. (Werden vroeger gebruikt samen met het koersbord.

In bijgevoegde foto een voorbeeld van hoe het er nu aan toe gaat.
Bijlagen
PXL_20241219_100518002.RAW-01.MP.COVER~2.jpg
desperado
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Bericht door desperado »

Een paar dagen geleden kocht ik kaartjes voor een retourtje van Brussel naar Parijs vandaag om de ongewone route te testen. De kaartjes zijn voor vertrek om 13.40 uur. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat mijn stoel was gewijzigd en dat ik het kaartje opnieuw moest downloaden. Toen ik in de metro naar Zuid zat, zocht ik de vertrektijden van B Zuid op en zag dat deze trein om 13.21 uur zou vertrekken. Ik heb net de trein gepakt en hij was 3-4 minuten te laat, maar 15 minuten te vroeg vertrekken zonder de passagiers te informeren is slecht, vooral toen ze me vanmorgen contacteerden over de stoelwijziging. Er is geen voordeel aan vroeg vertrekken, want we volgen langzaam de +6 S1. Zelfs als hij op tijd was, hadden we de S1 verderop ingehaald.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Plaats reactie