European Sleeper
Re: European Sleeper
Ik heb 'm al heel vaak via L50 zien passeren (al zeker op vrijdagochtend) maar misschien waren dat dan omleidingen?
Re: European Sleeper
Het rijpad is voorzien met vertrek om 9u33 te Brussel-Zuid en aankomst om 9u49 te Denderleeuw, via L50C (Anderlecht en Liedekerke).
Re: European Sleeper
Waar zal de European Sleeper (ES1277/1278) van en naar Venetië, die vanaf volgende maand gaat rijden, gaan worden opgesteld? Kan dat in Denderleeuw, dat er een tweede spoor wordt bij gehuurd?
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 18 okt 2020, 18:37
Re: European Sleeper
Gaat zowel via de 50C als via de 50 , geen idee als daar een regelmaat in zit volgens bepaalde dagen of niet...trainlovertje schreef: ↑03 jan 2025, 11:45Ik dacht dat die steeds via L50C naar Denderleeuw reed en niet via L50.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 18 okt 2020, 18:37
Re: European Sleeper
Vandaag trouwens in Denderleeuw gezien dat er een rijtuig al behoorlijk onder de graffiti zattraindriverbe schreef: ↑06 jan 2025, 17:28Gaat zowel via de 50C als via de 50 , geen idee als daar een regelmaat in zit volgens bepaalde dagen of niet...trainlovertje schreef: ↑03 jan 2025, 11:45Ik dacht dat die steeds via L50C naar Denderleeuw reed en niet via L50.


Re: European Sleeper
De eerste European Sleeper naar Venetië zal rijden op 5 februari, dit is de dglr richting Venetië:
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Brenner/Brennero 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia Santa Lucia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Brenner/Brennero 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia Santa Lucia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
Laatst gewijzigd door Gydo op 25 jan 2025, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: European Sleeper
En in Venlo kun je niet opstappen? Ik heb zitten zoeken en in eerste instantie dacht ik dat hun boekingsmodule het niet deed want er werden geen treinen gegeven (sterker nog: er wordt niets getoond), maar toen ik een ander vertrekstation ingaf kreeg ik opeens wel resultaten.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Ik heb even op treinposities.nl gekeken naar de perronbezetting van station Venlo ten tijde van het stationnement van deze trein aldaar en ik zie geen afwijkingen. Er zijn geen perrons die tijdens de gehele duur van het stationnement vrij zijn.
De lange wachttijd in Venlo kan te maken hebben met het afwachten van een aansluitend pad in Duitsland, het traject Venlo - Viersen is helaas grotendeels enkelsporig en wordt zwaar belast vanwege goederentreinen die worden omgeleid vanwege de uitbouw van Emmerich - Oberhausen.
De lange wachttijd in Venlo kan te maken hebben met het afwachten van een aansluitend pad in Duitsland, het traject Venlo - Viersen is helaas grotendeels enkelsporig en wordt zwaar belast vanwege goederentreinen die worden omgeleid vanwege de uitbouw van Emmerich - Oberhausen.
Re: European Sleeper
Ik vermoed dat de lokwissel in de bundel gebeurt.
Zo ging dat vroeger ook wel vaker met DB Autozug. Ik ben meermaals wakker geworden in de bundel van Innsbruck bijvoorbeeld, onderweg naar Italië.
Zo ging dat vroeger ook wel vaker met DB Autozug. Ik ben meermaals wakker geworden in de bundel van Innsbruck bijvoorbeeld, onderweg naar Italië.
Re: European Sleeper
Goeie dag,Gydo schreef: ↑23 jan 2025, 18:56 De eerste European Sleeper naar Venetië zal rijden op 5 februari, dit is de dglr richting Venetië:
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Bressanone 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
Il denk dat het Brenner/Brennero moet zijn ipv Brassanone en Verona Porta Nuova ipv Venezia Port Nuova.
vg
Pierre
Re: European Sleeper
Moet er een lokwissel van België en Nederland naar Duitsland gedaan worden? Er zijn denk ik geen loks met BE-NL-DE-AT-IT pakket, maar BE-NL-DE zal er toch wel zijn?ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 09:31 Venlo en Kufstein, toevallig niets te maken met eventuele locwissels?
Re: European Sleeper
Die zijn er, maar de locs met Italiëpakket mogen over het algemeen geen reizigerstreinen rijden. Er is nu voor gekozen om in elk land (DE en AT rijdt wel dezelfde loc) een monocourante loc in te zetten en aan de grens te wisselen. Op zo’n traject is dat ook wel te verantwoorden.maarten schreef: ↑24 jan 2025, 17:05Moet er een lokwissel van België en Nederland naar Duitsland gedaan worden? Er zijn denk ik geen loks met BE-NL-DE-AT-IT pakket, maar BE-NL-DE zal er toch wel zijn?ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 09:31 Venlo en Kufstein, toevallig niets te maken met eventuele locwissels?
Re: European Sleeper
Ehm ja dat klopt, ik zal het aanpassen:)Dimi schreef: ↑24 jan 2025, 16:08Goeie dag,Gydo schreef: ↑23 jan 2025, 18:56 De eerste European Sleeper naar Venetië zal rijden op 5 februari, dit is de dglr richting Venetië:
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Bressanone 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
Il denk dat het Brenner/Brennero moet zijn ipv Brassanone en Verona Porta Nuova ipv Venezia Port Nuova.
vg
Pierre