maar over recentere wijzigingen las ik niets, mogelijks overheengekeken...les CFL mettent en service depuis le 29 septembre 2024 leur nouvelle flotte de trains Coradia
Treinmateriaal internationaal verkeer
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Het gemelde artikel zegt wel iets over de Coradia-stellen:
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
- De stuurstanden hebben geen KVB (Frans beveiligingsysteem) en gaan uitsluitend mee voor de PBM-plaatsen, PBM-toilet, dienstafdeling en pakwagen.Harshan schreef: ↑18 jan 2025, 16:15 Beste spoorvrienden,
Tot slot, waarom rijdt het I11-stuurstandrijtuig in Frankrijk niet op eigen kracht, maar getrokken door de locomotief? En hoe komt dat de stam I11-rijtuigen in Frankrijk enkel gerangeerd wordt door de andere locomotief van de NMBS HLE 18 (Siemens) die in Parijs klaarstaat dan door een andere locomotief?
- De rangering in Frankrijk 's avonds met de OTC 56 gebeurt met de locomotief die 's morgens de OTC 63 zal rijden, zo is die locomotief ineens gekoppeld (daar zetten ze niet rond maar wisselen ze constant de reserve locomotieven om)