de nieuwe anti-rook campagne
95% van de rokers rookt omdat ze moeten, omdat ze verslaafd zijn, en niet 'omdat het gewoon leuk is'. Als ze het toch doen omdat het zo 'leuk' is, waarom zijn er zoveel die wanhopig proberen ermee te stoppen, en daar maar niet in slagen? Omdat het zo 'leuk' is? Dacht het niet...Omdat het gewoon leuk is. Verder heeft het geen nut, nee. Maar er zijn zoveel dingen die enkel voor het plezier worden gedaan, waarvan er vele min of meer schadelijk zijn. Toch is er geen enkele die ook maar bij benadering zo gecriminaliseerd wordt als roken.
wat is leuk? kijk is "was roker". ik ben sinds 15 december gestopt. en ok het is nog maar een goede week. ik weet ook waarom ik het doe. "kindjes". en weet ook dat ik daarin zal volharden. ik kan best begrijpen dat roker niet de moeite doen om te stoppen. en weet ook wel hoe aanlokkelijk die sigaret is. heb zelf 11 jaar gerookt. maar stoppen met roken is niet alleen in het koppeke. is ook de lichamelijke afhankelijkheid. merk dat zelf genoeg nu bij mij. en wil ook meegeven voor mensen die niet roken om er zeker nooit aan te beginnen. maar wil ook meegeven aan de mensen die niet roken om de mensen die roken zo af te breken. in alles kan een verslaving zitten namelijk. dus laat ons gezammelijk overeenkomen om iedereen hier als gelijke te bestempelen. want ik kan gerust over iedereen beginne ze. niemand is perfect en perfectie moet er ook niet zijn. dus 5307 stop het maar snel met de mensen hier af te breken.
Eens zien moest blijken dat treinspotten of treinreizen kanker zou veroorzaken, of er hier veel zouden zijn die het zouden opgeven 
Ben zelf roker, maar ik rook niet bepaald veel en bovendien ben ik bezig met af te bouwen om hopelijk met oudjaar te stoppen
. Nu zit ik aan 3 per dag, vanaf woensdag of donderdag 2 per dag en dan hopelijk stoppen door zondag om 23.55 mijn laatste op te steken 

Ben zelf roker, maar ik rook niet bepaald veel en bovendien ben ik bezig met af te bouwen om hopelijk met oudjaar te stoppen

In elk geval goed dat je aan het stoppen bent, vooral voor je eigen gezondheid. Ik wens je in elk geval veel succes.
Ik zit hier als niet-roker, en ik heb eigenlijk nooit expliciet nee moeten zeggen. Ik heb een vriendenkring die voor bijna 100% uit niet-rokers bestaat (eerder toeval hoor). Ik vind het in elk geval smerig als ik 's avonds van café thuis kom en ik ruik dat mijn kleren helemaal stinken van de rook. Om maar te zwijgen van de geuren die uit mijn longen komen als ik moet hoesten.
Ik zit hier als niet-roker, en ik heb eigenlijk nooit expliciet nee moeten zeggen. Ik heb een vriendenkring die voor bijna 100% uit niet-rokers bestaat (eerder toeval hoor). Ik vind het in elk geval smerig als ik 's avonds van café thuis kom en ik ruik dat mijn kleren helemaal stinken van de rook. Om maar te zwijgen van de geuren die uit mijn longen komen als ik moet hoesten.
- Dieselfreak
Ik rook zelf dus wel, en ik geef per jaar slechts 50 tot 100 € uit aan tabakswaren...sncf-sncb schreef:NIET roker, ik kan er niet tegen, fysiek en niet mentaal, niet gehersenspoeld door anti-rookcampagnes, het is slecht voor je gezondheid, ik vind het geldverspilling.
Als je heel je leven hebt gerookt, dan dat geld had je wel een wereldreis kunnen maken!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Had je voor die 100 euro niet een retourtje met de Treski?Dieselfreak schreef:Ik rook zelf dus wel, en ik geef per jaar slechts 50 tot 100 € uit aan tabakswaren...sncf-sncb schreef:NIET roker, ik kan er niet tegen, fysiek en niet mentaal, niet gehersenspoeld door anti-rookcampagnes, het is slecht voor je gezondheid, ik vind het geldverspilling.
Als je heel je leven hebt gerookt, dan dat geld had je wel een wereldreis kunnen maken!