Uitgelezen kans om eens in de haven met een reizigerstrein te rijden:
https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/d ... tulpenpluk
Trein naar Berendrecht Tulpenpluk 21/04
-
- Contacteer:
Re: Trein naar Berendrecht Tulpenpluk 21/04
2 Desiro’s pendelden 3 keer heen en weer tussen Antwerpen-Centraal en bundel Zandvliet. 500 plaatsen per trein werden aangeboden. Elke heenrit was verbonden aan terugrit; je mocht dus niet vrij kiezen welke trein je terug nam, er was ca 3,5 uur voorzien tussen aankomst en vertrek op je bestemming. De rit naar Antwerpen rond de middag en naar Berendrecht in de late namiddag vormden ook zo’n combinatie en was bedoeld voor reizigers die het omgekeerde traject deden, m.a.w. Antwerpen-centrum als bestemming hadden. Voor deze trein werden ca 50 van de 500 plaatsen verkocht.
De overige twee combinaties, voor de tulpenplukkers, met vertrek om 11u en 13u30 in Antwerpen-Centraal, hadden zoals verwacht meer succes. De eerste trein/combinatie was volledig uitverkocht, voor de tweede werden ca 260/500 tickets verkocht. Ik zat op de tweede en helaas was maar één van beide Desiro’s vrijgegeven in de heenrit (omdat er “maar 260” tickets verkocht waren?), waardoor het wel erg druk was. Voor de laatste terugrit naar Antwerpen had men het licht gezien en het tweede stel toch geopend.
Edit: dt-fout
De overige twee combinaties, voor de tulpenplukkers, met vertrek om 11u en 13u30 in Antwerpen-Centraal, hadden zoals verwacht meer succes. De eerste trein/combinatie was volledig uitverkocht, voor de tweede werden ca 260/500 tickets verkocht. Ik zat op de tweede en helaas was maar één van beide Desiro’s vrijgegeven in de heenrit (omdat er “maar 260” tickets verkocht waren?), waardoor het wel erg druk was. Voor de laatste terugrit naar Antwerpen had men het licht gezien en het tweede stel toch geopend.
Edit: dt-fout

Laatst gewijzigd door trainlovertje op 21 apr 2025, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zullen wel foto's of, beter nog, video's te zien zijn vermoed ik?
Lijkt me alvast leuk voor diegene die er niet bij was
Lijkt me alvast leuk voor diegene die er niet bij was

Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
En voor de nummerlierfhebbers 08209+08167.
Ik had de eerste rit en de "randanimatie" was er voor mij toch wel een beetje over. 10 minuten over de omroepinstallatie heen en weer gezwets met telkens de 'pling-plong'. Dat was erg storend.
Ik had de eerste rit en de "randanimatie" was er voor mij toch wel een beetje over. 10 minuten over de omroepinstallatie heen en weer gezwets met telkens de 'pling-plong'. Dat was erg storend.