Nieuwe locomotieven HLE 17
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
De BL3 is er volgens mij op deze locomotieven later ingezet door nét de andere fabrikant dan de vorige EVC en de STM-integratie lukt dan niet goed ofzo
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Ik vermoed dat er een deel merken/patenten een rol spelen. Toen de HLE18 werd voorzien met ETCS werd een Alstom scherm geplaatst net om TBL2 te kunnen weergeven want Alstom heeft de rechten …. Ondertussen bestaat TBL2 niet meer en zijn we op weg naar een volgende fase, ETCS baseline 3 actief krijgen op de HLE18. Hopende dat op de HLE17 niet te veel “cinema” aan schermen staan.
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
De MS3 die op de Innotrans stond had netjes alles in het scherm verwerkt, dus ik ga er wel van uit dat ze dat voor de HLE17 ook voor elkaar krijgen.
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Railcolor meldt dat de 1703 en 1704 de fabriek in Kassel hebben verlaten.
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Toevallig werden ook enkele i11 weer verhuurd aan Alstom en gingen gisteren (6 februari 2025) naar Kassel om daar bij Alstom weer testen en dergelijke uit te voeren. Dit is wel toevallig net wanneer er nieuws is over 1703 en 1704. Ik vermoed dat het wel eens iets met elkaar te maken kan hebben.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Men zou dus testen gaan uitvoeren met HLE 17 + M7 BMX.
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?
Wat kan hier de bedoeling van zijn? Ik dacht dat de trein vooral op internationale routes ingezet zou worden?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Het zijn maar de eerste testritten hoor, lijkt me vooral een makkelijke noodoptie moest de 17 uitvallen.
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Bij testritten gebruikt men altijd wat extra materieel. Eerst al als remgewicht en een loc of in dit geval gemotoriseerde M7 zorgt dat heen en terugrijden op het testbaanvak vlot kan.
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weetdesirootje schreef: ↑24 mar 2025, 14:10De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.

Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Spoorweg kennende zeggen ze meestal een datum zonder jaartalGydo schreef: ↑24 mar 2025, 19:05Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weetdesirootje schreef: ↑24 mar 2025, 14:10De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.![]()
Maar nu de vraag van 1 miljoen: staat daar al een jaartal op?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Opvolgers voor de I11? Welke dan?daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
https://www.prorail.nl/nieuws/combinati ... sche-grens260689 schreef: ↑24 mar 2025, 20:34Spoorweg kennende zeggen ze meestal een datum zonder jaartalGydo schreef: ↑24 mar 2025, 19:05Er zijn plannen binnen ProRail voor ETCS op Essen-Roosendaal-Dordrecht.. wie weetdesirootje schreef: ↑24 mar 2025, 14:10
De M7 kan ook internationaal ingezet worden, mochten onze noorder- of zuiderburen beslissen om toch ETCS aan te leggen van aan de grens tot de eerste stad (Roosendaal voor Charleroi-Essen-Roosendaal; Lille voor Lille/Poperinge-Antwerpen en Lille-Namur; Breda en Rotterdam voor de EC Brussel-Rotterdam) Het zou al een hele verbetering zijn voor de capaciteit op deze verbindingen en zou een betere verbinding met Roosendaal kunnen creëren. Dat is natuurlijk niet voor morgen, maar het moet toch gebeuren en met de constante leveringen zijn er altijd wel een paar rijtuigen die nog niet in omloop zitten.
Naar Parijs en Keulen zullen ze niet direct rijden, maar daar dienen de I11 en hun opvolgers voor.![]()
.
Maar nu de vraag van 1 miljoen: staat daar al een jaartal op?
Deadline 2030. Maar alles zal vooral afhangen van de testen op de Zeeuwse Lijn.