Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Voor geïnteresseerden die graag het treinaanbod vergelijken met de pendelcijfers zet ik hierbij de link naar de gegevens van het steunpunt werk.
https://www.steunpuntwerk.be/cijfers/vl ... el-op-maat
https://www.steunpuntwerk.be/cijfers/vl ... el-op-maat
Vanaf 7 april wordt de dienstregeling (licht) gewijzigd. Vroeger was het de gewoonte dat er dan een overzichtje volgde, maar dat is nu in geen velden te bespeuren.
Beschikt er iemand over zo'n overzicht? Of maken we zelf een oplijsting hieronder?
Beschikt er iemand over zo'n overzicht? Of maken we zelf een oplijsting hieronder?
-
- Contacteer:
Ik dacht meteen aan de regio Denderleeuw, aangezien het perron van sporen 4 en 5 bijna volledig gebruiksklaar leek te zijn het voorbije weekend. Op de website van NMBS lees ik nu dat de nieuwe fase daar pas op 21 april zou ingaan, met minder hinder voor het treinverkeer, maar exacte aanpassingen staan ook daar niet opgelijst…
-
- Contacteer:
Tijdens de paasvakantie worden vernieuwingswerken uitgevoerd op lijn 89 tussen Denderleeuw en Burst en ook op spoorlijn 50A/3 tussen Denderleeuw en Y-Welle. Op beide secties wordt het treinverkeer dan onderbroken. Dat wil zeggen dat ook de P-treinen tussen Geraardsbergen en Gent via Denderleeuw in de paasvakantie niet gaan rijden.

Infrabel zegt al jaren dat daar een probleem is hoor, het is de politiek die de prioriteiten bepaalt en het niet belangrijk vindt.Tijgernoot schreef: ↑23 jan 2025, 14:54 Op een viersporige lijn moeten er toch ook wel meer treinen kunnen rijden dan er nu rijden op lijn 25/27. Er zit overduidelijk een enorm knelpunt bij Mechelen dat maar niet afgewerkt raakt. De treinen van/naar lijn 13 zullen ook niet meehelpen. Sowieso zou het Infrabel sieren, nu er nog meer partijen zijn die tegen de capaciteitsproblemen aanlopen, eindelijk eens met een openbare capaciteitsanalyse te komen.
-
We zitten nu eenmaal met een regering waar de meeste partijen nog liever een nieuwe grote autosnelweg maken dan een klein stukje spoorweg te financieren.
Hoe komt het dat ik de IC13 / Kortrijk - Schaarbeek nergens terug vindt in de routeplanner?
Telkens ik zoek op 'Kortrijk - Schaarbeek', krijg ik telkens treinen met overstap te zien. Nooit de rechtstreekse trein.
Telkens ik zoek op 'Kortrijk - Schaarbeek', krijg ik telkens treinen met overstap te zien. Nooit de rechtstreekse trein.
Zoek eens een datum na de paasvakantie en het zal beter lukken

Bedankt voor je hulp. Ik dacht dat deze trein ook tijdens de vakanties reed. Het spoorboekje voor de IC13 meldt dit alleszins niet.
-
Er zijn werken tussen Burst en Denderleeuw tijdens de paasvakantie
https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... enderleeuw
https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... enderleeuw
-
- Contacteer:
De IC13 rijdt wel tijdens de paasvakantie, maar deze rijdt enkel tussen Zottegem en Kortrijk. In de week wordt de L-trein 16XX-reeks doorgetrokken naar Burst en in het weekend rijdt dan de vervangtrein van de IC23 tot Burst.
Op paasmaandag zouden de werken moeten gedaan zijn.
Op paasmaandag zouden de werken moeten gedaan zijn.