Hallo iedereen,
Net nieuw hier, al een paar topics gelezen maar nog niet gevonden wat ik zocht. Ik ben momenteel met mijn gezin op vakantie in Spanje. Gisteren vanuit Tarragona naar Barcelona en terug gereisd met onze FIPkaarten. Zowel in Tarragona als in Barcelona leken ze de kaarten te kennen maar waren ze verbaasd dat we niets hoefden te betalen (in Barcelona bijna onze trein gemist omdat de loketbediende eerst zijn collega’s en dan zijn verantwoordelijke contacteerde, al tikte voor ons de tijd en hebben de trein uiteindelijk gehaald omdat deze vertraging had)
Het FIPticket vermeldt op de kaart dat we 50% korting zouden hebben, dus zelf ook verbaasd waarom we niets hoefden te betalen.
Reizen in Spanje
Re: Reizen in Spanje
FIP-kortingstarieven bij Renfe zijn een wetenschap op zich. Ik heb al kortingen gezien die duidelijk hoger waren dan 50%, maar nog geen gratis tickets. Het zou kunnen dat ze per ongeluk een gratis ticket vor een FIP-landencoupon hebben gemaakt.AVH76 schreef: ↑13 apr 2025, 18:14 Ik ben momenteel met mijn gezin op vakantie in Spanje. Gisteren vanuit Tarragona naar Barcelona en terug gereisd met onze FIPkaarten. Zowel in Tarragona als in Barcelona leken ze de kaarten te kennen maar waren ze verbaasd dat we niets hoefden te betalen (in Barcelona bijna onze trein gemist omdat de loketbediende eerst zijn collega’s en dan zijn verantwoordelijke contacteerde, al tikte voor ons de tijd en hebben de trein uiteindelijk gehaald omdat deze vertraging had)
Het FIPticket vermeldt op de kaart dat we 50% korting zouden hebben, dus zelf ook verbaasd waarom we niets hoefden te betalen.
Misschien, al moet ik toch ook opmerken dat ik van Euskotren vorig jaar een vrijkaart van een week kreeg op vertoon van mijn vrijbiljet, ik moest zelfs geen datum invullen. Reservaties zijn er dan weer relatief duur, en per reservatie, als je halverwege van stoel moet verwisselen, dan betaal je 2 keer...
Zowel op de heen als de terugrit moesten we niets betalen, op beide vertrekstations waren ze verbaasd. Zou wel echt toevallig zijn moesten ze allebei per ongeluk een gratis ticket hebben aangemaakt? Je hoort me niet klagen hoor, was gewoon benieuwd!rvdborgt schreef: ↑13 apr 2025, 18:32FIP-kortingstarieven bij Renfe zijn een wetenschap op zich. Ik heb al kortingen gezien die duidelijk hoger waren dan 50%, maar nog geen gratis tickets. Het zou kunnen dat ze per ongeluk een gratis ticket vor een FIP-landencoupon hebben gemaakt.AVH76 schreef: ↑13 apr 2025, 18:14 Ik ben momenteel met mijn gezin op vakantie in Spanje. Gisteren vanuit Tarragona naar Barcelona en terug gereisd met onze FIPkaarten. Zowel in Tarragona als in Barcelona leken ze de kaarten te kennen maar waren ze verbaasd dat we niets hoefden te betalen (in Barcelona bijna onze trein gemist omdat de loketbediende eerst zijn collega’s en dan zijn verantwoordelijke contacteerde, al tikte voor ons de tijd en hebben de trein uiteindelijk gehaald omdat deze vertraging had)
Re: NS Dubbeldekker Nieuwe Generatie (CAF Civity Duo)
Ik heb in Spanje met mijn FIP kaart ook al tickets aangeschaft, maar dat was steeds aan -50%, wat ik ook verwachtte.
Ik heb een poos geleden met success Lyon - Barcelona gereserveerd.
Ik wacht nu tot the Euromed gereserveerd kunnen worden. (Kan nog niet voor Mei)
Maar ik moet zowieso wachten tot ik weet waar de boot waar ik dan mee naar Sardinië vaar gaat liggen. Als het naar plan gaat moet ik naar Ibiza, en mijn bedoeling is om eerst door te reizen naar Alicante, daar dan met de tram/smalspoor naar Denia, en dan over naar Ibiza.
Ik wacht nu tot the Euromed gereserveerd kunnen worden. (Kan nog niet voor Mei)
Maar ik moet zowieso wachten tot ik weet waar de boot waar ik dan mee naar Sardinië vaar gaat liggen. Als het naar plan gaat moet ik naar Ibiza, en mijn bedoeling is om eerst door te reizen naar Alicante, daar dan met de tram/smalspoor naar Denia, en dan over naar Ibiza.