260689 schreef: ↑24 apr 2025, 13:29
Alleen de 'zones' kan m'n niet meer selecteren. Die zouden niet meer bestaan met de nieuwe tarieven.
Ik vind er niets van terug op: Ons nieuwe ticketaanbod
Ik gebruik een abonnement waarbij ik gebruik maak van onbeperkt reizen binnen de zone.
Op de website staat: Voor de woon-werkabonnementen en woon-schoolabonnementen verandert er dit jaar niets.
De zone's zouden worden afgeschaft met de nieuwe tarifering, dat is ook waarom als je nu online of via de app een ticketje zou kopen naar Antwerpen-Berchem je ook "Antwerpen-Berchem" op je ticket zal zien staan en niet meer "Zone Antwerpen".
Zolang de nieuwe tickets en prijzen niet zijn ingevoerd mag je met deze ticketjes wel nog steeds een hele dag blijven reizen binnen de zone.
Wat dit betekent voor de abonnementen moet ik eerlijk gezegd zelf nog eens beter bekijken.
Ik lees daar nergens iets over. Moet dat dan niet gecommuniceerd worden? Heldere communicatie?
Dutordoir wil naar eigen meer inzetten op de spoorweggebruikers. Centraal daarbij staat informatie. "Ik ben de taliban van de communicatie", klonk het. (VRT NWS, 18 oktober 2017)
TimJ36 schreef: ↑24 apr 2025, 19:45
Ik lees daar nergens iets over. Moet dat dan niet gecommuniceerd worden? Heldere communicatie?
Dutordoir wil naar eigen meer inzetten op de spoorweggebruikers. Centraal daarbij staat informatie. "Ik ben de taliban van de communicatie", klonk het. (VRT NWS, 18 oktober 2017)
260689 schreef: ↑24 apr 2025, 23:18
Ze willen dit in stille dood laten doodgaan.
Waarom? Wat is het voordeel van niet communiceren en verwarring oogsten? Extra boetes kunnen innen? Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Tsja, waarom? Goeie vraag! Ik gebruikte de zones altijd.
Wat bedoel je met de zones ‘gebruiken’? Je kiest toch niet wat er op jouw biljet komt te staan?
Mijn vraag is ook niet waarom men de zones wil afschaffen - want dat kan ik enigszins nog begrijpen, vooral in niet-stedelijke gebieden - maar wel waarom men dat in stilte wil doen.
trainlovertje schreef: ↑25 apr 2025, 12:28
Waarom? Wat is het voordeel van niet communiceren en verwarring oogsten? Extra boetes kunnen innen? Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Tsja, waarom? Goeie vraag! Ik gebruikte de zones altijd.
Wat bedoel je met de zones ‘gebruiken’? Je kiest toch niet wat er op jouw biljet komt te staan?
Mijn vraag is ook niet waarom men de zones wil afschaffen - want dat kan ik enigszins nog begrijpen, vooral in niet-stedelijke gebieden - maar wel waarom men dat in stilte wil doen.
Ik zet bv: Zone Hasselt => Zone Gent op mijn railpass.
Waarom in alle stilte? Vraag het eens aan den NMBS! Want niemand weet het.
260689 schreef: ↑25 apr 2025, 18:49
Je leek alleszins meer te weten aangezien je kon bevestigen dat NMBS het in alle stilte doet.
Je hoeft trouwens niet per de ‘zone xxx’ op je meerrittenkaart te schrijven; ook als je bvb Gentbrugge of kortweg Gent op je pass schrijft, is deze geldig naar en binnen de hele zone Gent.
260689 schreef: ↑25 apr 2025, 18:49
Je leek alleszins meer te weten aangezien je kon bevestigen dat NMBS het in alle stilte doet.
Je hoeft trouwens niet per de ‘zone xxx’ op je meerrittenkaart te schrijven; ook als je bvb Gentbrugge of kortweg Gent op je pass schrijft, is deze geldig naar en binnen de hele zone Gent.
Wist het van m'n zus 'die is chefgarde in depot Gent'.
Wat ik betreur aan de nieuwe versie, is dat als ik een trein opzoek in de planner en ik zie dat deze druk is, dan koop ik al eens graag een klasseverhoging. Dat gaat niet meer. Als ik vanuit de routeplanner in de app kies voor ticket kopen en dan kies voor eerste klasse, dan toont de app mij enkel het standaard ticket eerste klasse. Ik moet helemaal via de homepagina terug naar de aankoopmodule, ondanks dat de app zou moeten weten dat ik een tweede klasse abonnement heb voor dat traject...
trainfan03 schreef: ↑28 apr 2025, 23:52
Wat ik betreur aan de nieuwe versie, is dat als ik een trein opzoek in de planner en ik zie dat deze druk is, dan koop ik al eens graag een klasseverhoging. Dat gaat niet meer. Als ik vanuit de routeplanner in de app kies voor ticket kopen en dan kies voor eerste klasse, dan toont de app mij enkel het standaard ticket eerste klasse. Ik moet helemaal via de homepagina terug naar de aankoopmodule, ondanks dat de app zou moeten weten dat ik een tweede klasse abonnement heb voor dat traject...
Tgohja, m'n kan direct op de button klikken en klikken op 'Alleen supplementen'. Daar kan je uw traject invoeren en verder gaan.