Dat lijkt me een verschrikkelijk idee, er is geen nood aan een 2e station in Kortrijk dat 1 trein per uur zou zien gwn zodat Brugge een trein naar Frankrijk krijgt. Niet dat er geld voor zou zijn, de renovatie van het huidige station van Kortrijk kost al meer dan genoeg, om nog maar te zwijgen over de talloze grote stations die nog aangepast moeten worden op vlak van toegankelijkheid. Mochten we hier en daar toch nog nieuwe stations openen, laat het Maldegem zijn, of Zelzate, Destelbergen, Lendelede, Hombeek of een van de gesloten stations tussen Luik en Maastricht.TimJ36 schreef: ↑23 apr 2025, 14:32 Lijkt het ook niet wat om die verhoogde amplitude tussen Lille en Kortrijk aan te grijpen om één van deze verbindingen door te trekken naar Brugge en Oostende?
Een rechtstreekse verbinding die het hoofdstation van Kortrijk overslaat en via de bocht 66/1: Y Leiebrug doorrijdt richting kust.
Eventueel met het compromis om een nieuw station in de bocht aan te leggen dat dan 'Kortrijk Magdalena' zou gaan heten. Dan krijgen we (opnieuw) een doorgaande verbinding verbinding Lille - Brugge - Oostende, en een verhoogde frequentie op de lijn (Kortrijk - Brugge) die daarmee een internationaal karakter krijgt.
Op lange termijn zou er een 3e trein Kortrijk-Brugge moeten rijden met een ander stoppatroon, neem daar genoegen mee en leg u erbij neer dat u zult moeten overstappen in Kortrijk om Frankrijk te bezoeken, dat is geen ramp, mensen uit Zottegem doen dat ook en zij zouden voor een gelijkaardig idee geen nieuw station nodig hebben.