werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Alles over reizigerstreinen in België.
Lukas

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Lukas »

Hoi,

trainlovertje,

Bedankt voor het antwoord.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Voor dit weekend (24/25 mei)
  • Pendels die rijden als stoptrein tussen Brussel-Zuid en Halle staan gepland om te rijden met 3x MW41.
  • IC 28xx tussen Brussel-Zuid en Leuven staat gepland om te rijden met 3x MR86.
Volgens mij voor beide treintypen al eventjes geleden dat deze nog in Brussel-Zuid zijn geweest.
Steven

Bericht door Steven »

ovspotter_be schreef: 22 mei 2025, 11:59 Voor dit weekend (24/25 mei)
  • Pendels die rijden als stoptrein tussen Brussel-Zuid en Halle staan gepland om te rijden met 3x MW41.
  • IC 28xx tussen Brussel-Zuid en Leuven staat gepland om te rijden met 3x MR86.
Volgens mij voor beide treintypen al eventjes geleden dat deze nog in Brussel-Zuid zijn geweest.
Dat lijkt mij heel straf om daar MW41 in te zetten in de omgeving is er geen enkele depot die dat materieel kent en de standplaatsen die ze wel kennen zullen naar alle waarschijnlijkheid geen lijn 96 kennen.
ovspotter_be

Materieel komt van Melle en ritten worden gereden door bestuurders van Aalst en Geraardsbergen.
desirootje

Bericht door desirootje »

Wat is er daar gaande? De site zegt werken in en rond Halle maar waarom is de S2 in 2 gesplitst, waarom rijden geen een van de 2 helften door Brussel, maar keren ze in het eerste grote Brusselse station? Met de MW41 snap ik het nog, maar ik denk niet dat ze gedwongen waren om die in te zetten, en het verklaart het deel vanuit Leuven niet.
ovspotter_be

Zaterdag rijdt 50% van de S2-treinen vanuit Leuven naar Brussel-Zuid en zondag allemaal.
De voorbije weekends waren er ook werken rondom Brussel-Noord en Brussel-Zuid waardoor er daar een paar wissels en sporen buiten dienst waren, ik weet niet of men dit dit weekend weer gaat doen maar dat kan een verklaring zijn.

Dat de trein uit Halle niet doorrijdt is logisch aangezien MW41 niet in tunnels mag, waarom ze deze daar inzetten weet ik ook niet exact maar ik vermoed dat men ergens de bovenleiding zal uitschakelen waardoor er geen elektrisch materieel kan ingezet worden.
Shrek

Bericht door Shrek »

ovspotter_be schreef: 22 mei 2025, 15:00 Zaterdag rijdt 50% van de S2-treinen vanuit Leuven naar Brussel-Zuid en zondag allemaal.
De voorbije weekends waren er ook werken rondom Brussel-Noord en Brussel-Zuid waardoor er daar een paar wissels en sporen buiten dienst waren, ik weet niet of men dit dit weekend weer gaat doen maar dat kan een verklaring zijn.

Dat de trein uit Halle niet doorrijdt is logisch aangezien MW41 niet in tunnels mag, waarom ze deze daar inzetten weet ik ook niet exact maar ik vermoed dat men ergens de bovenleiding zal uitschakelen waardoor er geen elektrisch materieel kan ingezet worden.
Afgelopen weekend waren er werken aan het rooster ten zuiden van Halle en het tractieonderstation.
Eimai

Bericht door Eimai »

Het valt op dat deze zomer de 20xx IC's van Charleroi naar Essen zijn opgesplitst in Brussel Noord en in Antwerpen-Centraal en ze komende uit Charleroi vanaf Brussel-Noord na stilstand van zo'n tien minuten de 31xx IC's worden tot Antwerpen. Om het stuk naar Essen te vervangen rijden twee 800'en heen en weer onder 103xx nummers. Zijn er werken gepland of zo waarom ze een IC tussen Antwerpen en Brussel schrappen?
ovspotter_be

Werken aan de Vaartbrug te Mechelen
Werken rond Mechelen | NMBS
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Als je dan pech hebt, en dat zal je hebben want af en toe valt er een EC uit: dan rijdt er tussen xx:11 en xx:59 geen trein tussen Berchem en Brussel, omgekeerd moet je 30min wachten indien de EC uitvalt. 🫢 (weekdagen)
groentje

Bericht door groentje »

Toch wel een erg sterke afbouw van de dienstregeling tussen de 2 grootste Belgische steden. Zouden ze bijvoorbeeld geen extra treinen kunnen omleiden via Muizen, bijvoorbeeld? Er is toch iets meer capaciteit op lijnen 27 en 27B, me dunkt, laat de treinen stoppen in Mechelen-Nekkerspoel in de plaats van Mechelen(-Centraal)... Dit is goed om een hoop reizigers uit de trein te jagen, en of je die in september dan weer ziet... En ondertussen rijdt mag de EC D uiteraard wél nog door, zonder binnenlandse reizigers :roll:
Plaats reactie