Kraantjes Stations

Alles over reizigerstreinen in België.
TimJ36

Re: Kraantjes Stations

Bericht door TimJ36 »

NMBS en AQUALEX brengen gratis kraanwater naar 80 stations (Aqualex, 2 juli 2025)

Een nieuwe aanbieder voor de watertappunten.
desirootje

Bericht door desirootje »

Handig dat er een lijstje bijstaat, maar nu moet je wel ergens anders vinden waar die kraantjes staan van het vorige bedrijf. Als er maar een pagina bestond op de NMBS site die up to date werd gehouden...
Natje049
Contacteer:

Bericht door Natje049 »

Het wordt nergens weergegeven bij de stationsfaciliteiten en het wordt niet echt duidelijk meegedeeld ergens. Maar ik kan wel zeggen dat ik dit weekend die van Brussel-Noord, Libramont, Namur en Leuven getest heb en die werkten allemaal goed. Alleen verwarrend dat er evrschillende types zijn, sommige hebben vooraan een knop (logisch) en sommige hebben op de zijkant een touch sensor (je verwacht een knop dus het activeert al iets te snel haha) Allemaal waren ze fris, lekker (verschillende "smaken") en proper. Enkel die van Brussel-Noord ontbrak wel wat netheid, maarja; in Brussel verwacht je ook niet veel :lol:
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Afbeelding
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Ooit was er iemand die in openstreetmap veel moeite besteedde aan de publieke watertappunten. De laatste tijd is het wel wat stil geworden, maar ik denk dat OSM terzake toch redelijk compleet en up-to-date moet zijn. Komt deze info ook door in openrailwaymap?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

In Gent-Sint-Pieters staat er ook een fontein, redelijk verstopt aan de stadskant in de gang richting de oude depot voor rollend personeel en tegenover de (volgens mij) apotheek.
Plaats reactie