nieuwe aankoopprocedure app NMBS

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
trainfan03

Re: nieuwe aankoopprocedure app NMBS

Bericht door trainfan03 »

260689 schreef: 29 apr 2025, 00:11
trainfan03 schreef: 28 apr 2025, 23:52 Wat ik betreur aan de nieuwe versie, is dat als ik een trein opzoek in de planner en ik zie dat deze druk is, dan koop ik al eens graag een klasseverhoging. Dat gaat niet meer. Als ik vanuit de routeplanner in de app kies voor ticket kopen en dan kies voor eerste klasse, dan toont de app mij enkel het standaard ticket eerste klasse. Ik moet helemaal via de homepagina terug naar de aankoopmodule, ondanks dat de app zou moeten weten dat ik een tweede klasse abonnement heb voor dat traject...
Tgohja, m'n kan direct op de button klikken en klikken op 'Alleen supplementen'. Daar kan je uw traject invoeren en verder gaan.
Voor mij gaat dat zijn doel voorbij. Ik check eerst graag in de app wat de drukteprognose is. Want soms schommelt het eens, of is er een verminderde samenstelling, dus dan klik ik toch graag door van waar ik kijk...
trainlovertje
Contacteer:

Bericht door trainlovertje »

ovspotter_be schreef: 24 apr 2025, 17:10 De zone's zouden worden afgeschaft met de nieuwe tarifering, dat is ook waarom als je nu online of via de app een ticketje zou kopen naar Antwerpen-Berchem je ook "Antwerpen-Berchem" op je ticket zal zien staan en niet meer "Zone Antwerpen".
Zolang de nieuwe tickets en prijzen niet zijn ingevoerd mag je met deze ticketjes wel nog steeds een hele dag blijven reizen binnen de zone.

Wat dit betekent voor de abonnementen moet ik eerlijk gezegd zelf nog eens beter bekijken.
Zonet een weekend-ticket gekocht te Simonis aan de automaat. Ik weet niet of het al lang in voege is voor papieren tickets, maar op mijn ticket staat nu als vertrekstation Simonis ipv Zone Brussel. Voor het eerst valt me dat

Dan maar eens op m’n ticket van vorige week gekeken en daar staat ook al Jette en geen Zonne Brussel op… Iemand een idee sinds wanneer exact dit veranderd is? Tegelijkertijd met de online tickets of veel recenter?
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Recenter, men is bezig met alle automaten te updaten en het niet meer weergeven van de zones is een onderdeel van die update.
Plaats reactie