Hunk den 5166!! en dan nog met HKM

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Fremo e.V. - België

You got mail !

Bericht door Fremo e.V. - België »

To tt44ta46

Dank voor uw antwoord van heden. Ik ben er van overtuigd, dat er dingen zijn verkeerd afgelopen en zal onderzoeken, waar deze zijn verkeerd gegaan.

Nogmaals mijn wel gemeende verontschuldigingen en mag ik U een productief jaar 2007 toewensen.
______________________________________________________________________________________

Verder ivm. VZW. en andere museum ritten;

Indien ik het goed begrijp, dan komt er een overkoepelende organisator, waarbij alle museum bedrijven zich kunnen aanmelden of aanbieden indien zij willen een transport of een rondrit willen organiseren met hun materiaal.

Dus, zover mijn documentatie en informatie nog gelding zijn, zou de dienst "Historisch Patrimonium" het systeem van de CFL toepassen, want bij de CFL zijn alle museum bedrijven en materiaal ook ondergebracht.
Nogmaals zover de verkregen informatie nog klopt.

____________________________________________________________________________________
Mvg

Herman
Laatst gewijzigd door Fremo e.V. - België op 30 dec 2006, 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
tt44ta46

Bericht door tt44ta46 »

Dag Bert (en anderen):

Voor de splitsing was er een soort interne facturatie (om op te volgen waar per dienst de budgetten naartoe gingen), maar het geld kwam uit één pot en geldstromen waren veeleer fictief wat het veel makkelijker maakte om budgetten te verkrijgen.

Wat de museumverenigingen betreft is de zaak heel complex, maar komt hier op neer (ik hou het zo kort mogelijk):

1. Europese reglementering eist een splitsing infrabeheer-infragebruik, bij de NMBS is dit vanaf 01/01/05
2. Op het spoorwegnet mogen nog enkel erkende operatoren (infragebruikers of IG) rijden, een voor een VZW onhaalbaar statuut(verzekeringen, veiligheidscertificaat, licentie, administratieve batterij,...)
3. daarom wordt in navolging van Nederlands model in 2005 het statuut 'hulp aan een erkende IG' gecreëerd, een ongelukkig gekozen term die er op neerkomt dat een toeristische operator mag rijden onder de vlag van een erkende IG, die de verantwoordelijkheid draagt (in België was dat de NMBS Directie Reizigers)
4. Deze directie Reizigers deelde begin 2006, vlak voor het toeristisch seizoen mee dat ze dit statuut niet langer wou ondersteunen, op zich een begrijpelijke beslissing (want buiten verantwoordelijkheid had ze daar niet veel aan) maar bv. TSP had al meerdere ritten op agenda staan
5. wij van de NMBS Holding 'Historisch Patrimonium' verkregen toen van de NMBS Directie Reizigers een uitstel voor de VZW's tot 31/12/2006, na deze datum moest wel een oplossing worden gezocht (in België is er echter geen andere erkende reizigersoperator)
6. een creatief voorstel bestaat er in dat de dienst 'Historisch Patrimonium' zelf een IG wordt, die dan op haar beurt de VZW's als 'hulp' wil opnemen; deze laatste intentie is er en vanuit het bevoegde kabinet komen signalen dat we met het patrimonium effectief een IG zouden mogen worden
7. reken dus inderdaad op een tijdelijke stop van VZW-riten op het net in januari-februari en mss. maart; maar er is goede hoop dat het seizoen 2007 er zeker zal komen, maar vanaf nu onder de vleugels van het Historisch Patrimonium van de NMBS-Holding, een als je het mij vraagt unieke samenwerking tot nu toe binnen Europa

groeten en prettig uiteinde!!!
Bert

Bericht door Bert »

Bedankt voor het antwoord!
Op dat vlak is het door europa blijkbaar niet verbeterd. :?

Greetz en prettige feesten!
Plaats reactie