onderstationchef
De lange arm gebruiken lukt ook nog steeds.........WannaBe schreef:Als je geen dt fouten meer maakt....worD je....
Je kan als onderchef meedoen met examens, en zo kan je eerste onderstationschef worden, dan adjunct, en dan ben je vertrokken hé.. hoe hoger de graad, hoe meer "verantwoordelijkheid" je krijgt.... en hoe minder je moet doen
Kzou zeggen, begin bij het begin.
groet,
WB
Dus in elk station dat een beetje groot is, zijn er vierentwintig uur op vierentwintig 4 chefs aanwezig?WannaBe schreef:Als je geen dt fouten meer maakt....worD je....
Je kan als onderchef meedoen met examens, en zo kan je eerste onderstationschef worden, dan adjunct, en dan ben je vertrokken hé.. hoe hoger de graad, hoe meer "verantwoordelijkheid" je krijgt.... en hoe minder je moet doen
Kzou zeggen, begin bij het begin.
groet,
WB
Nee. Trouwens, vanaf volgend jaar verandert de titulatuur waarschijnlijk, maar ik ben de exacte termen vergeten.
Op dit moment (nog 2 dagen) heb je grofweg 2 types OSTCH: de perron, en de blok.
De OSTCH perron houdt zich bezig met het meer zichtbare werk: documenten afleveren, een trein ophouden als hij moet wachten op aansluiting, toezien op koppelen van een trein, etc. Zij verhuizen per 1 januari normaal gezien naar NMBS Reizigers.
De OSTCH op de blokpost is verantwoordelijk voor het toezicht op 1 of enkele seingevers of operatoren (seingevers op EBP). In grote blokposten worden ze gesuperviseerd door een eerste OSTCH of adjunct-STCH (hangt allemaal af van de grootte van het station/de blokpost), een eerste Adj STCH (kan ook van een hoofd van een dienst zijn, bijvoorbeeld de fundamentele opleidingen), enzovoorts, enzoverder.
Stationchef is bijvoorbeeld geen graad, maar een functie, die zowel door een OSTCH, een e/OSTCH, een adj/STCH... kan zijn. De graad na 1e adj/STCH is Inspecteur van de Beweging.
En vanaf 1 januari is het wellicht iets anders.
In grotere seinposten is continu minimum 1 OSTCH aanwezig. In kleinere is dat vaak alleen overdag (daarna worden die posten bediend vanop afstand), en in stations is er niet noodzakelijk nog een OSTCH aanwezig, tenzij een OSTCH perron.
Op dit moment (nog 2 dagen) heb je grofweg 2 types OSTCH: de perron, en de blok.
De OSTCH perron houdt zich bezig met het meer zichtbare werk: documenten afleveren, een trein ophouden als hij moet wachten op aansluiting, toezien op koppelen van een trein, etc. Zij verhuizen per 1 januari normaal gezien naar NMBS Reizigers.
De OSTCH op de blokpost is verantwoordelijk voor het toezicht op 1 of enkele seingevers of operatoren (seingevers op EBP). In grote blokposten worden ze gesuperviseerd door een eerste OSTCH of adjunct-STCH (hangt allemaal af van de grootte van het station/de blokpost), een eerste Adj STCH (kan ook van een hoofd van een dienst zijn, bijvoorbeeld de fundamentele opleidingen), enzovoorts, enzoverder.
Stationchef is bijvoorbeeld geen graad, maar een functie, die zowel door een OSTCH, een e/OSTCH, een adj/STCH... kan zijn. De graad na 1e adj/STCH is Inspecteur van de Beweging.
En vanaf 1 januari is het wellicht iets anders.
In grotere seinposten is continu minimum 1 OSTCH aanwezig. In kleinere is dat vaak alleen overdag (daarna worden die posten bediend vanop afstand), en in stations is er niet noodzakelijk nog een OSTCH aanwezig, tenzij een OSTCH perron.