Foto raden 15

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Patrick

Foto raden 15

Bericht door Patrick »

'k Weet het, de foto trekt op geen *tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut* maar ik heb vlug moeten inzoomen en drukken.
Welk lijntje en wat was mijn positie?
Bijlagen
Foto raden 15
Foto raden 15
100_0470kopie.jpg (75.74 KiB) 6375 keer bekeken
Ruben

Bericht door Ruben »

Lijn 73?
Ruben

Bericht door Ruben »

En als de lijn juist is: de Ijzertoren misschien? Of een luchtballon :P
nicken

Bericht door nicken »

Ruben schreef:En als de lijn juist is: de Ijzertoren misschien? Of een luchtballon :P
Idd het zal zoiets zijn,was het eerste dat bij mij op kwam ook de ijzertoren of ne ballon,das de lijn naar de panne,vraag me niet hoe die noemt want ken er de ttttttttttuuuuuuuuuuuutttttttt van :lol: :D
Bert

Bericht door Bert »

Lijn 73 vanop de ijzertoren in Diksmuide genomen, op de voorgrond herken je de oude lijn naar Nieuwpoort die daar aftakt. :wink:
Patrick

Bericht door Patrick »

Heel juist! Gelukwensen! Hier nog een *tuuuuuuuuuuuuuuuuuuut*-plaatje. Trein rijdt over brug IJzer.
Voor de liefhebbers: 't was trein 3636, vertrek Diksmuide 15.44, aankomst De Panne 16.01.
Bijlagen
3636
3636
100_0469kopie.jpg (92.46 KiB) 6260 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

je kan die lijn ook gewoon kennen aan de bovenleiding, zover ik weet is da de enige enkelsporige lijn met dergelijke type bovenleiding waar breaks onder rijden :-)
groentje

Bericht door groentje »

Is het op de lijn naar Poperinge ook geen dergelijke bovenleiding? En ik dacht (maar zal me dus vergissen) hetzelfde van de lijn Sint-Niklaas-Puurs.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Neen L69 is eerder geëlektrificeerd en heeft nog het oudere type bovenleiding. Met uitzondering van een paaltje of 4 die eens door een auto zijn geramt en dus vervangen zijn.
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

Man man man, voelde den elektriciteit? Hoorde't nie knetteren... Oe da get weet :shock: Vakkennis noemen ze da. :o
Vroeger bestond er zo'n TV-programma, hoe noemde da were... Wedden..dat? of zoiet. Zijn der ier een paar die zeker zouden in aanmerking komen :wink:
Laatst gewijzigd door SExyBAck op 30 dec 2006, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Elgar

Bericht door Elgar »

Sint-Niklaas - Puurs heeft ook nog een bovenleiding van het klassieke type hoor. De enige andere enkelsporige lijn met dat type bovenleiding op 3000V dat ik nog ken is goederenlijn 147 (Fleurus - Auvelais).
13'erke

Bericht door 13'erke »

Elgar schreef:Sint-Niklaas - Puurs heeft ook nog een bovenleiding van het klassieke type hoor. De enige andere enkelsporige lijn met dat type bovenleiding op 3000V dat ik nog ken is goederenlijn 147 (Fleurus - Auvelais).
Nee, lijn 147 is voorzien met isolatoren en masten voor 25000 wisselspanning, maar voorlopig staat daar nog steeds 3000 Volt op. Een uitzonderingetje...
Steven

Bericht door Steven »

13'erke schreef:
Elgar schreef:Sint-Niklaas - Puurs heeft ook nog een bovenleiding van het klassieke type hoor. De enige andere enkelsporige lijn met dat type bovenleiding op 3000V dat ik nog ken is goederenlijn 147 (Fleurus - Auvelais).
Nee, lijn 147 is voorzien met isolatoren en masten voor 25000 wisselspanning, maar voorlopig staat daar nog steeds 3000 Volt op. Een uitzonderingetje...
ja maar is wel zelfde type R3 ophanging hoor, ondanks de kleine verschillen tussen de ophanging voor 3 en 25 kv zijn da dezelfde types, maar op de lijn 147 komen geen breaks in normale dienst dacht ik, zuiver goederen zover ik weet
1607

Bericht door 1607 »

bende freaks. :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dit zijn de lijnen die praktisch volledig uitgerust zijn met het nieuwe type bovenleiding: (vet gedrukt is voorzien van 25OOO volt ~)

- L73 Deinze - De Panne
- L1 Halle - Wannehain (Franse Grens)
- L96N Brussel-Zuid - Halle
- L25 Brussel-Noord - Antwerpen-Luchtbal (tussen Vilvoorde en Hove)
- L4 Antwerpen-Luchtbal (pas vanaf het stroomsas) - Meer (Nederlandse grens)
- L36 Brussel-Noord - Liège-Guillemins (tussen Haren-Zuid en Leuven en tussen Vouroux en Ans)
- L36N Brussel-Noord - Leuven (tussen Schaarbeek en Leuven)
- L2 Leuven - Ans
- L42 Rivage - Gouvy
- L147 Fleurus - Auvelais
- L166 Dinant - Bertrix (tussen Anseremme en Bertrix)
- L165 Libramont - Athus
- L167 Autelbas (Arlon) - Athus (?)
- L165a Y Aubange - Rodange
- L165b Y Aubange - Mont-Saint-Martin
- L171 Athus - Rodange

Voila, dit zijn ze dacht ik allemaal! :wink: Er zijn natuurlijk een aantal andere lijnen waar ook zo'n bovenleidingspalen voorkomen zoals op L50a Brussel - Oostende op een aantal plaatsen, maar niet over grote afstanden. Op het overgrote deel van de overige lijnen is het nog de typische Compoundbovenleiding of hangt er gewoon (nog) gene! :P

De nieuwe bovenleiding is trouwens ook uniek in België, want in de overige landen ziet het er nog anders uit, zelfs op de grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen aan de andere kant van de grens! :wink:
Plaats reactie