De gegevens zijn gebaseerd op de goedgekeurde rijpaden en betrouwbaar, maar je hebt wel een datafout gevonden: tusssen Geraardsbergen en Edingen rijden 2 treinseries en geen 3. Daar moet iemand de serie 2200 nog schrappen.
Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
-
De rechtstreekse trein tussen Geraardsbergen en de NZV zou worden geschrapt volgens mijn informatie en de S5 die nu slechts tot Edingen rijdt zou elk halfuur doorrijden richting Geraardsbergen.
Geen rechtstreekse trein tussen Geraardsbergen en Brussel? Dat zou wel heel triest zijn...
-
- Contacteer:
De S3 vanuit Geraardsbergen naar Brussel en Dendermonde zie ik nog steeds op de lijst staan.
Maar zal die ook doorrijden naar Denderleeuw?
Om even te schetsen: Ik stap dagelijks op in Schendelbeke, en ik verkies de rechtstreekse over Geraardsbergen en Halle boven de overstap in Denderleeuw

-
Dat lijkt me nu tijdelijk uitgesloten, ik vind het ook jammer want naast die directe trein naar Brussel zorgde het ook voor een rechtstreekse verbinding tussen Herne en Galmaarden met Ninove, iets waar een redelijk aantal scholieren gebruik van maakte toen dat nog ging. Met die S5'en is de overstap minder erg, maar ideaal is toch anders.AGE-411 schreef: ↑24 sep 2025, 17:24Maar zal die ook doorrijden naar Denderleeuw?
Om even te schetsen: Ik stap dagelijks op in Schendelbeke, en ik verkies de rechtstreekse over Geraardsbergen en Halle boven de overstap in DenderleeuwEr zijn zelf mensen uit Ninove die verkiezen om de hele lus te maken omdat ze niet graag overstappen.
Even ter zijde, ik neem aan dat hierdoor de S6 zoals we die kenden, permanent verdwijnt, zal de S19 dat nummer nu krijgen?
De S3 blijft bestaan zoals hij nu is zie ik in de hafas planner.AGE-411 schreef: ↑24 sep 2025, 17:24Maar zal die ook doorrijden naar Denderleeuw?
Om even te schetsen: Ik stap dagelijks op in Schendelbeke, en ik verkies de rechtstreekse over Geraardsbergen en Halle boven de overstap in DenderleeuwEr zijn zelf mensen uit Ninove die verkiezen om de hele lus te maken omdat ze niet graag overstappen.
Dan heb ik niets gezegd. Ik ging af op de bovenstaande berichten, maar het staat inderdaad wel nog in HAFAS (zelfs vanaf Denderleeuw)
Het is bijna uit te sluiten dat er 3 treinseries tussen Edingen en Geraardsbergen gaan rijden. Ik doe navraag (antwoord kan even op zich laten wachten). Mijn vermoeden is dat de S3/serie 2200 ten onrechte nog in het systeem zit.
In HAFAS staan de aangevraagde rijpaden, dit betekent niet dat ze ook uitgevoerd worden.
Bijvoorbeeld, de rijpaden van IC15xx tss Hasselt en Genk staan de hele dag in HAFAS, maar enkel de spits treinen rijden daadwerkelijk.
Bijvoorbeeld, de rijpaden van IC15xx tss Hasselt en Genk staan de hele dag in HAFAS, maar enkel de spits treinen rijden daadwerkelijk.
Hm, in https://hafas.bene-system.com/bin/query ... s:&L=profi zie ik tussen Hasselt en Genk een uurdienst met toegevoegde treinen om 8:02, 15:02 en 16:02. Getest voor woensdag 17 december.
De website en app van de NMBS geven inmiddels ook de dienstregelingen na 13 december.
Kunnen we er an vanuitgaan dat het nu definitief zo gaat zijn? Of is dat nog te vroeg?
Er staan nog tal van reeksbesprekingen op de agenda van het personeel. Dus ik zou er nog niet te snel op rekenen.