Afscheidsrit ICR
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Afscheidsrit ICR
Op zaterdag 27 september organiseren NS International, NMBS, Train World en NVBS een afscheidsrit voor de ICR-rijtuigen die jarenlang het kloppend hart van de Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam waren.
De route loopt van Amsterdam naar Amsterdam via onder andere Utrecht, Maastricht, Luik, Namen, Schaarbeek, Antwerpen, Roosendaal en Rotterdam, in Schaarbeek wordt er zelfs een speciale line-up opgesteld met de HLE 1187 uit de collectie van Train World, een ICNG en de nieuwe HLE 17 met I11-rijtuigen, zo zie je het verleden en het heden van de treinverbindingen tussen België en Nederland.
Kaartjes kunnen worden gekocht voor €33 per persoon vanaf 29 augustus omstreeks 09:00 tot en met 12 september.
Meer informatie vindt je hier.
De route loopt van Amsterdam naar Amsterdam via onder andere Utrecht, Maastricht, Luik, Namen, Schaarbeek, Antwerpen, Roosendaal en Rotterdam, in Schaarbeek wordt er zelfs een speciale line-up opgesteld met de HLE 1187 uit de collectie van Train World, een ICNG en de nieuwe HLE 17 met I11-rijtuigen, zo zie je het verleden en het heden van de treinverbindingen tussen België en Nederland.
Kaartjes kunnen worden gekocht voor €33 per persoon vanaf 29 augustus omstreeks 09:00 tot en met 12 september.
Meer informatie vindt je hier.
-
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Afscheidsrit ICR
Inschrijven via de nederlandse NVBS site lukte niet ( inloggen wel , betalen enkel met iDEAL en nederlandse banken ) . Ze sturen door naar Trainworld , die mede-organisator is en blijkbaar ook tickets zou verkopen . Maar op de site van Trainworld is daar geen 'spoor' van te vinden . En ik lees nu dat Trainworld sluit van 1/9 tem 25/9 .
De plaatsen zijn beperkt , vanuit België en voor niet-leden zal een lotingssysteem de in schrijvingen bepalen ( wie eerst komt , eerst maalt ) .
Ik wacht op antwoord van Trainworld .
De plaatsen zijn beperkt , vanuit België en voor niet-leden zal een lotingssysteem de in schrijvingen bepalen ( wie eerst komt , eerst maalt ) .
Ik wacht op antwoord van Trainworld .

-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Afscheidsrit ICR
Train World zal waarschijnlijk binnenkort wel iets aankondigen, en dat het museum een maand gesloten is wilt niet zeggen dat alle medewerkers daar vakantie hebben
, ze gaan een oude tijdelijke expo afbreken en een nieuwe installeren.

Re: Afscheidsrit ICR
Revolut heeft ook iDeal. Een Revolut-rekening is gratis.etoile du nord schreef: ↑31 aug 2025, 10:36 Inschrijven via de nederlandse NVBS site lukte niet ( inloggen wel , betalen enkel met iDEAL en nederlandse banken )
Re: Afscheidsrit ICR
Zie https://trainworld.be/activiteit/afsche ... rijtuigen/, maar ik zie nog geen mogelijkheid om tickets te bestellen.ovspotter_be schreef: ↑31 aug 2025, 11:08 Train World zal waarschijnlijk binnenkort wel iets aankondigen, en dat het museum een maand gesloten is wilt niet zeggen dat alle medewerkers daar vakantie hebben, ze gaan een oude tijdelijke expo afbreken en een nieuwe installeren.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Afscheidsrit ICR
Ik vermoed dat die nog zal komen want de pagina in kwestie vindt je ook niet meteen op de startpagina terug, dus men zal bezig zijn met voorbereidingen.
Ik vindt het bij Train World wel netjes dat ze ook korting geven aan spoorwegpersoneel.
Ik vindt het bij Train World wel netjes dat ze ook korting geven aan spoorwegpersoneel.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Afscheidsrit ICR
Het was een leuke en gezellige reis. Ook al kon ik het stukje Antwerpen Amsterdam niet meer doen. De route langs Maastricht Luik Namur maakt dat ruimschoots goed.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Afscheidsrit ICR
Het was een bijzonder mooie afscheidsrit, waarbij toch weer het uitzonderlijke rijcomfort opviel. De Tsjechen zullen er nog veel plezier aan beleven. Hopelijk krijgen we binnen pakweg 15 jaar nog een keer een dergelijke afscheidsrit maar dan met I11 rijtuigen...
Re: Afscheidsrit ICR
Nog even een paar aanvullingen ivm de rit van gisteren. Heel wat mensen hadden vragen. Waarom was het stuurrijtuig er niet, waarom die route? ….
Men had origineel het plan om het stuurrijtuig uit Utrecht ook naar Schaarbeek te brengen. Men dacht origineel ook langs Luxemburg te rijden maar….. heel de rit moest budgetneutraal zijn. Dat wil zeggen dat er geen subsidie was. De opbrengst van de tickets moest dus de volledige kost dragen. Het tentoonstellen van de HLE 11, i11, HLE17, ICNG was op kosten van Trainworld. Dus met de middelen die er waren heeft men getracht om er het maximale uit te halen wat mogelijk was. Hierbij dan ook mijn oprechte dank aan alle mensen die zich hebben ingezet in Nederland en België om deze rit tot een succes te maken.
Men had origineel het plan om het stuurrijtuig uit Utrecht ook naar Schaarbeek te brengen. Men dacht origineel ook langs Luxemburg te rijden maar….. heel de rit moest budgetneutraal zijn. Dat wil zeggen dat er geen subsidie was. De opbrengst van de tickets moest dus de volledige kost dragen. Het tentoonstellen van de HLE 11, i11, HLE17, ICNG was op kosten van Trainworld. Dus met de middelen die er waren heeft men getracht om er het maximale uit te halen wat mogelijk was. Hierbij dan ook mijn oprechte dank aan alle mensen die zich hebben ingezet in Nederland en België om deze rit tot een succes te maken.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Afscheidsrit ICR
De rondrit was naar mijn mening zeer redelijk geprijsd; knap dat men dit budgetneutraal heeft kunnen aanbieden want met twee locs en dan ook nog dat laatste stuk over de HSL zal het niet goedkoop geweest zijn. Ik ving op dat NVBS een 500-tal aanmeldingen had voor eerst 100 en later 130 tickets. Wellicht had met een iets hogere prijs (bv. voor 1e klasse) die rit ook nog uitverkocht geweest. Er is in elk geval door alle betrokkenen een flinke inspanning geleverd om er wat van te maken, niet in het laatst door de planners die een heel deftig rijpad ingepast hebben.Steven schreef: ↑28 sep 2025, 18:16Nog even een paar aanvullingen ivm de rit van gisteren. Heel wat mensen hadden vragen. Waarom was het stuurrijtuig er niet, waarom die route? ….
Men had origineel het plan om het stuurrijtuig uit Utrecht ook naar Schaarbeek te brengen. Men dacht origineel ook langs Luxemburg te rijden maar….. heel de rit moest budgetneutraal zijn. Dat wil zeggen dat er geen subsidie was. De opbrengst van de tickets moest dus de volledige kost dragen. Het tentoonstellen van de HLE 11, i11, HLE17, ICNG was op kosten van Trainworld. Dus met de middelen die er waren heeft men getracht om er het maximale uit te halen wat mogelijk was. Hierbij dan ook mijn oprechte dank aan alle mensen die zich hebben ingezet in Nederland en België om deze rit tot een succes te maken.
Re: Afscheidsrit ICR
Dat laatste stukje HSL was de enige optie, er waren spoorwerkers bezig rond Den Haag want daar reden vervangbussen. Per toeval te weten gekomen net voor het vertrek in Amsterdam door de aankondigingen in het station zelf. Dat was trouwens niet de enige locatie in NL (en bij uitbreiding B) met spoorwerken en volledige onderbreking van verkeer.
Re: Afscheidsrit ICR
Er was 1 prijs voor het ticket. M'n mocht zowel in 1e als 2e klasse plaatsnemen. Wat ik heb gehoord was dat de afspraak 50/50 was 50% voor NL, 50% voor België. Er waren nog redelijk wat plaatsen beschikbaar. De rit was goed georganiseerd. Alleen hoorde ik dat er te weinig bier aanwezig wasjknockaert schreef: ↑28 sep 2025, 19:07De rondrit was naar mijn mening zeer redelijk geprijsd; knap dat men dit budgetneutraal heeft kunnen aanbieden want met twee locs en dan ook nog dat laatste stuk over de HSL zal het niet goedkoop geweest zijn. Ik ving op dat NVBS een 500-tal aanmeldingen had voor eerst 100 en later 130 tickets. Wellicht had met een iets hogere prijs (bv. voor 1e klasse) die rit ook nog uitverkocht geweest. Er is in elk geval door alle betrokkenen een flinke inspanning geleverd om er wat van te maken, niet in het laatst door de planners die een heel deftig rijpad ingepast hebben.Steven schreef: ↑28 sep 2025, 18:16Nog even een paar aanvullingen ivm de rit van gisteren. Heel wat mensen hadden vragen. Waarom was het stuurrijtuig er niet, waarom die route? ….
Men had origineel het plan om het stuurrijtuig uit Utrecht ook naar Schaarbeek te brengen. Men dacht origineel ook langs Luxemburg te rijden maar….. heel de rit moest budgetneutraal zijn. Dat wil zeggen dat er geen subsidie was. De opbrengst van de tickets moest dus de volledige kost dragen. Het tentoonstellen van de HLE 11, i11, HLE17, ICNG was op kosten van Trainworld. Dus met de middelen die er waren heeft men getracht om er het maximale uit te halen wat mogelijk was. Hierbij dan ook mijn oprechte dank aan alle mensen die zich hebben ingezet in Nederland en België om deze rit tot een succes te maken.