By the way Bert: Op die 2e foto staat de 62 afgebeeld met een extra rood sluitlicht. Als ik me niet vergis zie ik dat de loc gewoon 2 rode lampen achterop heeft. Waarom dan een extra sluitlicht? Kan dat licht knipperen zodat de trein beter opvalt in slechte weersomstandigheden?
TSP schreef:By the way Bert: Op die 2e foto staat de 62 afgebeeld met een extra rood sluitlicht. Als ik me niet vergis zie ik dat de loc gewoon 2 rode lampen achterop heeft. Waarom dan een extra sluitlicht? Kan dat licht knipperen zodat de trein beter opvalt in slechte weersomstandigheden?
Als de lampen defect zijn of als de locomotief op sleeptouw genomen wordt door een andere locomotief, plaatst men op de locomotief achteraan een sluitlicht!
Een voorbeeld hiervan zijn de 13-transporten tussen Oostende en de stelplaats van Merelbeke. Eén of meerdere locomotieven worden dan getrokken door een locomotief van de reeks 23. De achterste loc heeft een sluitlicht, ondanks het feit dat hij zelf over twee sluitlichten beschikt. Vraag me niet waarom ze het niet doen!