When nothing goes right...
-
jknockaert
When nothing goes right...
NS gebruikt tegenwoordig AI voor de vertaling van boodschappen, zoals vandaag te zien op de ECD naar Brussel. Je krijgt alvast zeven bonusminuten om te raden waar die aansluitende trein naartoe gaat.
- Bijlagen
-
- ecd_20251204.jpg (63.04 KiB) 1997 keer bekeken
Re: When nothing goes right...
Goes, obviously.
Dat gaat inderdaad niet helemaal goed. Ik ben persoonlijk al geen fan van het vertalen van stationsnamen wat tegenwoordig gebeurt, maar dit is wel erg triest.
Dat gaat inderdaad niet helemaal goed. Ik ben persoonlijk al geen fan van het vertalen van stationsnamen wat tegenwoordig gebeurt, maar dit is wel erg triest.
Dat de tweede bestemming geen Dehors-Esprit is dan.
Geeft wel weer kansen voor Bois-le-Duc Est.
Geeft wel weer kansen voor Bois-le-Duc Est.
Hahaha dit is echt wel heel slecht... Ik vrees dat het een hoop zegt over de gang van zaken achter de schermen bij de NS, wetende dat er zat franssprekenden zijn onder het NS International personeel die met alle liefde en plezier de vertalingen even hadden nagelopen.
Het punt is dat er niets vertaald hoeft te worden. Er zijn geen officiele franse vertalingen van Nederlandse plaatsnamen die bij omroepen of bij reizigersinformatie gebruikt moeten worden. Dus de vraag waarom dit er überhaupt in zit is gerechtvaardigd.
Het is een klassiek voorbeeld van hallucinerende AI, en daarom is het zo belangrijk om het werk van AI te controleren voordat je het implementeert.