Men heeft dus SMA+ gevraagd. Dat is alvast een goed teken. "Organisatie voor Electronica voor Beton".FLV-FGSP schreef: ↑09 dec 2025, 07:59 Een toelichting op de toekomstvisie is beschikbaar in de vorm van een webinar:
https://www.ccecrb.fgov.be/p/nl/1323/we ... -in-belgie
Goed voor je Frans!
Toekomstvisie vervoersplan
Re: Toekomstvisie vervoersplan
-
BlackEagle
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Toekomstvisie vervoersplan
De stiptheid van de betrokken verbindingen is er alleszins wel meetbaar op vooruit gegaan: IC-26 had in 2023 en 2024 nog een stiptheid van resp. 79% en 82,1%, terwijl die in 2025 gestegen is tot 89%. Ook in de stations is de stiptheid er op vooruit gegaan tussen vorig jaar en dit jaar: in Zele van 91,3% naar 95,8%, in Dendermonde van 89% naar 92,2%, in Lokeren van 91,4% naar 93,2%, in Sinaai van 90,2% naar 93,7% en in Sint-Niklaas van 89,9% naar 91,1%.Stef schreef: ↑17 dec 2025, 09:02 Ik denk dat het vrij duidelijk is dat een overstapmodel de kwaliteit van het vervoer voor het overgrote deel van de mensen doet kelderen. Kijk maar naar het Waasland. De overstap in Dendermonde doet praktisch niemand meer vanuit Sint-Niklaas. Het is een grote stressboel, je zit meer dan de helft van de rit in de oncomfortabele Desiro.
Met extra 'Dampoort-Express' P-treinen ben ik het volledig eens, maar deze zijn vooral nuttig voor reizigers uit Lokeren. Vanuit Sint-Niklaas duurt een rit naar Brussel-Noord zo 22 minuten langer dan met een overstap in Antwerpen-Berchem, waar de overstaptijd 11 à 13 minuten bedraagt. Meer treinen tussen Antwerpen en Brussel zouden ook hier weer de betrouwbaarheid kunnen verhogen door meer reismogelijkheden per uur...