reeks 14 made by Siemens
het belangrijke waaraan locs in het moderne goederenvervoer moeten voldoen, zoveel mogelijk verschillende systems, spanningen en landsgrenzen kunnen overbruggen. in personenverkeer is de ster van de lok dalende en geldt deze eis niet of nauwelijks, international personenverkeer zal ten prooi vallen aan de hogesnelheidstreinstellen.
met het oog op deze toekomst, is het dan niet logischer en makkelijker om de 13 de binnenlandse personen en goederendiensten te laten uitvoeren, en de 14 zal dan het internationale verkeer te laten doen? Als de 14 van Siemens tot het standaard platform behoort, kan men meeprofiteren van het feit dat de machine ook voor andere klanten (vooral Mitsui nu) gehomologeerd zal gaan worden in vele landen. De 13 naar voren schuiven als speler in het inetrnationale goederenvervoer lijkt me daarom een kansloos project, het is erg duur en omdat het een opzich zelf staande uitvoering is, welke niet meer in productie is, biedt het geen toekomstperspectieven zou men willen uitbreiden.
en de neus, tja, deze zal aan de crashnormen moeten voldoen, ik weet niet of dat geldt voor de 13 neus
met het oog op deze toekomst, is het dan niet logischer en makkelijker om de 13 de binnenlandse personen en goederendiensten te laten uitvoeren, en de 14 zal dan het internationale verkeer te laten doen? Als de 14 van Siemens tot het standaard platform behoort, kan men meeprofiteren van het feit dat de machine ook voor andere klanten (vooral Mitsui nu) gehomologeerd zal gaan worden in vele landen. De 13 naar voren schuiven als speler in het inetrnationale goederenvervoer lijkt me daarom een kansloos project, het is erg duur en omdat het een opzich zelf staande uitvoering is, welke niet meer in productie is, biedt het geen toekomstperspectieven zou men willen uitbreiden.
en de neus, tja, deze zal aan de crashnormen moeten voldoen, ik weet niet of dat geldt voor de 13 neus
en op hier op in te pikken ik heb het ook van horen zeggen dat ze de reeks 13 naar de goederen willen doen en da reeks 14 naar de reizigers.tt44ta46 schreef:Schiet me niet af (heb het ook van intern):
De nieuwe 14 (Taurus met Portugese crashneus) wordt door de overheid gesubsidieerd en moet dus ... reizigersdiensten gaan rijden.
Tot zover dan uniformiteit met de I11 stuurstand die de 13 neus heeft (maar ja, de M6 stuurstand is ook langs geen kanten met 21/27 vergelijkbaar...).
En ons 13-ekes ... integraal naar Cargo! (misschien, maar nu ben ik wel aan het gissen en da doe ik niet graag, misschien krijgen die dan meer spanningen ingebouwd?)
greetz
zelf vind ik dat een slecht idee alhoewel als er een 13 kapot is dan ze er voor inde plaats ne 14 krijgen een daarmee in pool rijden met I11 stuurijtuig.
kzou zeggen gewoon afwachten wat er uit de bus valt en we zullen wel zien hoe het dan verloopt.
Hallo,
Voldoen aan crasnormen is blijkbaar geen synoniem voor schoonheid
Maar, als ziemaon zegt dat de 14 minstens 200km/u moet halen, dna is het volgens mij weld e boedoeling om die ooit op reizigers in te zetten, een HKM aan 200km/u slepen zit er namelijk nog niet bij...
Hoeveel zullen die locs van Mitsu waarschijnlijk halen? 120/u waarschijnlijk maar zeker? Dan gaat vrees ik de vlieger niet op om die gelijk met de BR 191 te laten keuren....
Groeten,
Joris De Mol
Voldoen aan crasnormen is blijkbaar geen synoniem voor schoonheid

Maar, als ziemaon zegt dat de 14 minstens 200km/u moet halen, dna is het volgens mij weld e boedoeling om die ooit op reizigers in te zetten, een HKM aan 200km/u slepen zit er namelijk nog niet bij...
Hoeveel zullen die locs van Mitsu waarschijnlijk halen? 120/u waarschijnlijk maar zeker? Dan gaat vrees ik de vlieger niet op om die gelijk met de BR 191 te laten keuren....
Groeten,
Joris De Mol
nee het wordt geen diesel5307 schreef:zolang het geen taurusding en/of alSTOM wordt ben ik tevreden!

mij maakt het merk/moddel niet uit. Als ze er maar goed over nagedacht hebben en niet iets nemen om politieke redenen ipv van wat de nmbs en b-cargo nodig hebben

Laatst gewijzigd door Shrek op 07 jan 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.