Toestemming fotografie
Toestemming fotografie
Vandaag was ik aan het spotten in Breda op het station en werden wij weggestuurd door een "beveiligingsmanneke" die beweerde dat je toestemming nodig had.
Nu heb ik alle fotografie regels van de NS uitgeprint, nu ga ik morgen naar Parijs en wilde ik ook even de Franse fotografie regels uitprinten, maar waar zijn deze te vinden?
Nu heb ik alle fotografie regels van de NS uitgeprint, nu ga ik morgen naar Parijs en wilde ik ook even de Franse fotografie regels uitprinten, maar waar zijn deze te vinden?
Re: Toestemming fotografie
Tja,onbegrijpbaar hèsncf-sncb schreef:Vandaag was ik aan het spotten in Breda op het station en werden wij weggestuurd door een "beveiligingsmanneke" die beweerde dat je toestemming nodig had.
Nu heb ik alle fotografie regels van de NS uitgeprint, nu ga ik morgen naar Parijs en wilde ik ook even de Franse fotografie regels uitprinten, maar waar zijn deze te vinden?

waarde op terrein aan het lopen waar hè nie mocht mss.
In belgie mag da allemaal,speciale plaatsen moede wel aanvragen dacht ik,ma meestal komt da wel voor de bakker.Anders securail en B-security op uwe dak hier denk ik
Re: Toestemming fotografie
Ik heb al contact met NS opgenomen over hoe alles zat, het was gewoon perron, geen flitser, geen statief en geen reizigers werden gehinderd (sterker nog; er stonden niet eens reizigers).nicken schreef:Tja,onbegrijpbaar hèsncf-sncb schreef:Vandaag was ik aan het spotten in Breda op het station en werden wij weggestuurd door een "beveiligingsmanneke" die beweerde dat je toestemming nodig had.
Nu heb ik alle fotografie regels van de NS uitgeprint, nu ga ik morgen naar Parijs en wilde ik ook even de Franse fotografie regels uitprinten, maar waar zijn deze te vinden?![]()
waarde op terrein aan het lopen waar hè nie mocht mss.
In belgie mag da allemaal,speciale plaatsen moede wel aanvragen dacht ik,ma meestal komt da wel voor de bakker.Anders securail en B-security op uwe dak hier denk ik
Maar weet iemand de SNCF regels te vinden?
Bij NS zijn er inderdaad regels, maar die gelden voor Proffesioneel gebruik
Voor de vakantiekiekjes op het station, of hobby werk, gelden geen regels
Maar het is inderdaad verstandig, om de regels zoals die op de site vermeld staan ff uit te printen en mee te nemen.
Tussen het NS volk zitten altijd zeikerds tussen.
Voor de vakantiekiekjes op het station, of hobby werk, gelden geen regels
Maar het is inderdaad verstandig, om de regels zoals die op de site vermeld staan ff uit te printen en mee te nemen.
Tussen het NS volk zitten altijd zeikerds tussen.
als ze schrijven geen flitser bedoelen ze ten alle tijden geen externe flitser, ingebouwde flitsen op het toestel vallen hier niet onder (deze worden niet beschouwd als prof.)edje schreef:Bij NS zijn er inderdaad regels, maar die gelden voor Proffesioneel gebruik
Voor de vakantiekiekjes op het station, of hobby werk, gelden geen regels
Maar het is inderdaad verstandig, om de regels zoals die op de site vermeld staan ff uit te printen en mee te nemen.
Tussen het NS volk zitten altijd zeikerds tussen.
och, gewoon zeggen dat het voor de hobby is.
De gemiddelde Hobbyst heeft tegenwoordig ook al goed spul om mee te werken.
Al mijn foto's die gemaakt worden, zijn hobby foto's
(Dat er af en toe een wordt geplaatst door de Nederlandse Versie van het spoorwegjournaal (bestaat helaas niet meer) is een tweede.
Een PBT team ( speciale groep Conducteurs) heeft mij wel eens geprobeerd weg te krijgen op een spotplek.
Ze kwamen dreigend op me af lopen, en vroegen gelijk, Heb jij wel een pasje waarop staat dat je het emplacement mag betreden.
Ze keken toen best wel beteuterd dat ik het pasje inderdaad kon laten zien.
De gemiddelde Hobbyst heeft tegenwoordig ook al goed spul om mee te werken.
Al mijn foto's die gemaakt worden, zijn hobby foto's
(Dat er af en toe een wordt geplaatst door de Nederlandse Versie van het spoorwegjournaal (bestaat helaas niet meer) is een tweede.
Een PBT team ( speciale groep Conducteurs) heeft mij wel eens geprobeerd weg te krijgen op een spotplek.
Ze kwamen dreigend op me af lopen, en vroegen gelijk, Heb jij wel een pasje waarop staat dat je het emplacement mag betreden.
Ze keken toen best wel beteuterd dat ik het pasje inderdaad kon laten zien.
Volgens mijn informatie is het niet uitgesloten dat men in de toekomst strenger zal toezien op het fotograferen van treinen die zich in spoorweginstallaties bevinden. Foto's maken van en in goederenstations zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer zo evident zijn.Alles hangt natuurlijk af van de plaatselijke chefs of verantwoordelijken. Het heeft allemaal te maken met beveiligingsmaatregelen, nl. het gevolg van de aanslagen in NY, Madrid, London. Europa heeft al initiatieven genomen en zal waarschijnlijk nog nieuwe initiatieven nemen. Ik heb op de www gezien dat elke land (elke spoorweg) andere spelregels daarover heeft. Foto's maken van chemische bedrijven of haveninstallaties wordt ook nauwlettend in het oog gehouden door Securitydiensten. Zie de ISPS-maatregelen in de havens.
Allemaal zeer juist,haven zoals zeebrugge en antwerpen zeker,ook vanwege graffitie en al van die zakens,de problemen zijn te groot,daarom gespecialiseerde teams inzetten,om een ware klopjacht op te richten samen met de federale,anderzijds kan men dan spottersdagen inrichten,in koksijde op de luchtmachtbasis doet men dit trouwens ook.Dus niet te vlug wanhopen,maar men zou iets moeten strenger beginnen controleren,zeker in verband met aanslagen en dergelijkeRIDCO schreef:Volgens mijn informatie is het niet uitgesloten dat men in de toekomst strenger zal toezien op het fotograferen van treinen die zich in spoorweginstallaties bevinden. Foto's maken van en in goederenstations zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer zo evident zijn.Alles hangt natuurlijk af van de plaatselijke chefs of verantwoordelijken. Het heeft allemaal te maken met beveiligingsmaatregelen, nl. het gevolg van de aanslagen in NY, Madrid, London. Europa heeft al initiatieven genomen en zal waarschijnlijk nog nieuwe initiatieven nemen. Ik heb op de www gezien dat elke land (elke spoorweg) andere spelregels daarover heeft. Foto's maken van chemische bedrijven of haveninstallaties wordt ook nauwlettend in het oog gehouden door Securitydiensten. Zie de ISPS-maatregelen in de havens.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland