Desiros op L42

Alles over reizigerstreinen in België.
TKR

Re: Desiros op L42

Bericht door TKR »

Is dit niet zoals op een vliegtuig dan, waar de stoelen op rails staan en je ze ergens 'vast klikt'?
Harshan

Re: Nieuwe MR30

Bericht door Harshan »

Shrek schreef: 07 feb 2026, 14:12
Harshan schreef: 07 feb 2026, 13:33 Ok. Dit zei ik in het algemern voor alle treinen. Voor mij mogen de haltes van IC-33 in België behouden blijven. Maar zou het misschien niet beter zijn om die trein in Groothertogdom Luxemburg te versnellen door een aantal haltes over te slaan en te compenseren met extra trein van RE 10 tussen Troisvierges en Luxemburg? De IC-33 bedient wel Troisvierges, Kautenbach, Ettelbruck en misschien Mersch om daar aansluiting te hebben met andere treinen.
Waarom zou CFL nu in zoiets meegaan? Dan vraag je hen om een extra trein in te leggen zodat er iets later zo goed als lege Desiro's kunnen voorbijrijden. Dat houdt van hun kant uit bekeken toch geen steek?
Nu zit de Luik-Luxemburg mooi in een halfuursdienst met de RE Troisvierges-Rodange wat voor een perfect aanbod zorgt op de Luxemburgse noordlijn.
De reden is om de L-trein van Liers naar Marloie te vervroegen en van Marloie naar Liers verlaten, zodat die in Marloie vlotte aansluiting heeft met de IC-trein Brussel - Groothertogdom Luxemburg. Dus ongeveer op de uren van IC-trein Luik - Groothertogdom Luxemburg. Want nu komt de stoptrein in Marloie aan nadat de IC-trein is vertrokken en omgekeerd na het vertrek van die stoptrein richting Liers, komt de Intercitytrein aan. Eigenlijk wilde ik de IC Luik - Luxemburg in België versnellen, zodat die ongeveer op hetzelfde uur aankomt en vertrekt in en uit Luxemburg als vandaag. Maar ook daar in Luxemburg kent het verlengde van de spoorlijn 42 een aantal enkelsporige delen. Dus ook deze trein blijft op hetzelfde uur van vandaag rijden.
Steven

Re: Desiros op L42

Bericht door Steven »

Je kan niets forceren op lijn 162 zolang de werken daar nog bezig zijn. Eens alle aanpassingen klaar zijn en de lijn terug 100% kan ingezet worden kan je aanpassingen doen.
Plaats reactie