desirootje schreef: ↑08 sep 2024, 21:10
Met uitzondering van op voorhand aan te nemen dat men mij vergeten is.
Als ervaren fiets-op-de-treinreiziger ga ik daar ook steeds van uit. Ik probeer zo min mogelijk op hulp van de TBG te rekenen.
Het is niet alles, maar nog liever de trap van een M6 met de fiets nemen dan op pakweg een MS96 moeten stappen. Spijtig dat ze dat bij de revisie niet meegenomen hebben, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Zowel de TBG's als gebruikers hebben al meerdere keren aangedrongen op een simpele drukknop voor reizigers met bijv. een fiets. Een of andere keikop bij B-Technics wil dat echter niet omdat dat "onveilig" zou zijn. Waarom dat bij de M7 dan plotseling wel kan is volledig onduidelijk.
Er zit geen buitentrede aan die deur waardoor de opening tussen deur en perron te groot is. Er zou een trede moeten komen maar die kost blijkbaar onoverkomelijk of technisch niet mogelijk...
Vandaag heb ik tussen Luik Guillemins en Leuven meegereden met rijtuig 62252. In dit rijtuig was er een infoscherm actief zoals je ook kan terug vinden in de M7 en de Desiro.
Het was voor mij de eerste keer dat ik dat zag...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Vandaag heb ik tussen Luik Guillemins en Leuven meegereden met rijtuig 62252. In dit rijtuig was er een infoscherm actief zoals je ook kan terug vinden in de M7 en de Desiro.
260689 schreef: ↑17 mei 2026, 08:29
Heb nooit begrepen waarom enkel deze een scherm krijgen en de rest van de gewone M6en niet.
Ik snap niet waarom we led schermpjes ingestoken hebben bij de break in de ramen, en ze eruit gehaald hebben bij de M6. Dat lijkt mij veel belangrijker, zeker met hoe verwarrend het soms kan zijn op grote stations wanneer er een spoorverandering is.
Heb nooit begrepen waarom enkel deze een scherm krijgen en de rest van de gewone M6en niet.
Ik snap niet waarom we led schermpjes ingestoken hebben bij de break in de ramen, en ze eruit gehaald hebben bij de M6. Dat lijkt mij veel belangrijker, zeker met hoe verwarrend het soms kan zijn op grote stations wanneer er een spoorverandering is.
Geef ik je zeker geen ongelijk in! Nog zoiets dat niemand begrijpt.
Het verschil is dat ze hij de breaks echt achter de ramen zitten en dus perfect waterdicht zijn, bij de M6 zitten ze apart en is er blijkbaar veel last van vocht in de schermen.