ze kunnen hem mss naar brugge brengen,is hier toch een historisch pretpark,een beetje bokrijk gelijk da ze zeggen,binnen een paar dagen hebben we hier een idioot die het paviljoen van toyo ito wil afbreken,daarna wil hij die terracotta bloembak (congertgebouw) aanpakken
Het was altijd leuk om daar eens met de fiets door te rijden, tot een arbeider eens beslist had om daar met zijn buldozer door te rijden en krak zei de beton onder zijn wielen!
Mogelijke nieuwe plaatsen voor het spoorwegmuseum: Tour & Taxis-site (Brussel), Schaarbeek of Oostende.
Volgens Belga zouden enkel nog de laatste 2 plaatsen in aanmerking komen.
(Bron: WTV-nieuws)
Patrick schreef:Mogelijke nieuwe plaatsen voor het spoorwegmuseum: Tour & Taxis-site (Brussel), Schaarbeek of Oostende.
Volgens Belga zouden enkel nog de laatste 2 plaatsen in aanmerking komen.
(Bron: WTV-nieuws)
Tour en Taxis was inderdaad de gedroomde locatie, maar het zou een te groot budget vragen.
Oostende is niet mogelijk, aangezien één van de voorwaarden voor een nationaal museum is dat het in het Brussels Hoofdstedelijk gewest zou liggen. Als men in Oostende een museum zou bouwen, zal dat in Wallonië ook moeten, en dan spreken we niet meer over een nationaal museum!
echter vorige week stond in de krant dat de nmbs vragende partij is om de gebouwen van turn und taxis terug te krijgen op basis van een artikel dat ze in de verkoopsovereenskomst hadden gezet. de reden was dat ze er een museum willen in plaatsen!!! (op basis van een regel dat de koper binnen de 7 jaar de site moest ontwikkelen wat tot op heden nog niet gebeurd is)
Hallo,
Als men zegt er is dit of dat te doen in Thurn & Taxis, is dat dan op een stukje van het oude NMBS-terrein?
Overigens hoop ik dat men nooit iets in Oostende uit de grond stampt!
Men zou daar namelijk 1 spoortje vor 10 locs willen aanleggen (en de rijtuigen dan?). (Dat is wat er toch in Spoorweg Journaal stond).
Moest men nu de CIWL werkplaatsen inrichten als NMBS museum, dat zou al iets helemaal anders zijn!
Groeten,
Joris De Mol