CD&V wil betere ontsluiting van openbaar vervoer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

CD&V wil betere ontsluiting van openbaar vervoer

Bericht door Patrick »

05.01.2007
West-Vlaanderen : CD&V wil betere ontsluiting van openbaar vervoer

Enkele West-Vlaamse CD&V mandatarissen pleiten voor een betere ontsluiting van het openbaar vervoer inh onze provincie. Ze stelden vanmorgen in het station van Brugge hun oranjeplan voor mobiliteit voor. De meeste West-Vlamingen werken nog steeds in eigen streek en dus is een vlot woon-werkverkeer noodzakelijk. Grote bedrijventerreinen moeten beter bereikbaar zijn per bus en de bus- en treinverbindingen tussen de West-Vlaamse steden kunnen een pak beter, klinkt het bij de CD&V. Maar ook vanuit de omliggende regio's moet de mobiliteit naar onze provincie verder uitgebouwd worden.

Ook de kusttram moet volgens CD&V over de grenzen heen kijken en kan in de toekomst misschien tot in Duinkerke rijden. In het oranjeplan duiken trouwens nog meer grensoverschrijdende ideeën op. De CD&V vraagt meer dan 550 miljoen euro extra voor de komende tien jaar. Daarvoor moeten privépartners en de verschillende overheden efficiënter gaan samenwerken, zeggen ze.
Bron: http://www.wtv.be/articles/articles_tea ... 05-01-2007

Ze willen bv. ook het idee laten onderzoeken van een snelbus tussen Ieper-Menen naar Rijsel want één van die volksvertegenwoordigers zei dat "het een hele expeditie is om daar te geraken". Pfff, beetje flauw want je reist met de trein nog altijd vlugger van Ieper naar Rijsel dan naar Brussel (01:12 t.o.v. 01:36).
groentje

Bericht door groentje »

Da's inderdaad een mogelijkheid. Al lijkt me een herindienstname van Comines-Comines een leuker idee. Met de trein (of over een aantal jaar de lightrail?) van Ieper rechtstreeks naar Rijsel, ik zie het wel zitten :lol:
Gregske

Bericht door Gregske »

Een bus en trein rijden nog altijd verschillende trajecten. Je hebt evengoed een buslijn Kapellen - Kalmthout - Essen en toch is deze niet minder gebruikt. Of een buslijn Turnhout - Herentals blijkt ook een druk bezette lijn.

In deze tijden dat de grenzen vervagen en men beweert dat we Europeanen zijn, zou een grensoverschrijdend OV zonder die dure tickets geen overbodige luxe zijn. Een vb.

Wiltz - Gouvy retour:
*dagticket CFL was deze zomer € 4,50.
*retourticket Troisvierges - Gouvy was € 5,40.
Kan u volgen?

Nu woon ik wel in het dorp waar De Lijn een paar halten deelt met de BBA, maar de overstaptijden laten te wensen over. :roll:
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

de bus- en treinverbindingen tussen de West-Vlaamse steden kunnen een pak beter
Bekend voorbeeld is Ieper - Brugge, wat met de trein een overstap van 40 minuten in Kortrijk betekent...
groentje

Bericht door groentje »

Tja, ik vind het ook spijtig, maar je kan niet élke overstap ideaal maken. Het was of de aansluiting naar Gent, of die naar Brugge. Ik denk dat ze de goede keuze hebben gemaakt door voor Gent te kiezen.
Patrick

Bericht door Patrick »

groentje schreef:Tja, ik vind het ook spijtig, maar je kan niet élke overstap ideaal maken. Het was of de aansluiting naar Gent, of die naar Brugge. Ik denk dat ze de goede keuze hebben gemaakt door voor Gent te kiezen.
Wie wil er nu naar Bokrijk, euh, Brugge sporen :wink: Geef mij maar Gent!
Plaats reactie