Militairen zitten met stinkende wc's

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jean

Bericht door Jean »

Bijna geen enkele Vlaamse kazerne wordt nog gepoetst vanwege een twist met schoonmaakbedrijven.

De militairen zitten met stinkende wc's, vuile gangen en zonder toiletpapier.

Het onderhoud van de legergebouwen is al een tiental jaar in privéhanden.
Defensie besloot eind vorig jaar om vanaf 1 januari met nieuwe schoonmaakbedrijven in zee te gaan.
Twee vermeende benadeelde firma's stapten naar de Raad van State. Tot die een uitspraak heeft geveld, poetst geen enkel bedrijf nog de kazernes.

In Wallonië verliep de stopzetting van de contracten zonder problemen. In Vlaanderen vechten de firma's Cleaning Masters uit Antwerpen en Cleaning Services uit Herentals de beslissing aan bij de Raad van State.

Ze vragen de schorsing 'bij dringende noodzakelijkheid' van de stopzetting van hun contract. Volgens hen was hun offerte goedkoper dan de firma die de toewijzing kreeg, iets wat het leger ontkent.

De Raad van State behandelt de klachten op 18 en 25 januari. Tot zolang mogen de nieuwe poetsploegen niet aan de slag.
Dat blijkt uit een nota van de algemene directie material resources die De Morgen kon inkijken. Defensie doet dat uit voorzorg om achteraf geen schadevergoeding te moeten betalen.

Sinds 22 december worden nagenoeg alle Vlaamse kazernes niet meer onderhouden. Alleen de legergebouwen in Leopoldsburg, Helchteren en Diest ontspringen de dans.

De toestand zorgt voor problemen.

Militairen klagen over stinkende wc's en vieze gangen. In sommige kazernes is zelfs geen stuk zeep meer te vinden.

Toiletpapier kan nog wel worden aangekocht, maar in een West-Vlaamse kazerne kregen ze te horen dat de kredieten voor toiletpapier op zijn.

Met kunst- en vliegwerk proberen de commandanten de boel proper te houden.
In sommige kazernes zit er voor de militairen niets anders op dan aan de slag te gaan met van thuis meegebrachte emmers en dweilen.

(ima)
bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G9B16JKSH

:roll:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Flahaut heeft al die kuisvrouwen zelf in huis gehaald om zijn wc te kuisen! :lol: :P
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Dan zoude bijna van weggaan! :lol:
nicken

Bericht door nicken »

ze zitten allemaal bij laurent........... :shock: :D :lol:
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

De werkzoekenden weten weeral waar ze zich kunnen aanbieden...

Kredieten op voor hygiëne... Man man man.
nicken

Bericht door nicken »

ik zou geen zin hebben om binnen te gaan in die west-vlaamse kazerne ze,vermoedlijk sijsele,ze kunnen nog in de bosjes gaan daar om te sch..t.n :lol:
Of in Flahaut zijne mond .... :shock: :lol:
nicken

Bericht door nicken »

Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

nicken schreef:Afbeelding
Neen, liever niet! :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dat ze hun *** afkuisen met gazettenpapier of met oude telefoonboeken. Vroeger deden ze dat ook!
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:Dat ze hun *** afkuisen met gazettenpapier of met oude telefoonboeken. Vroeger deden ze dat ook!
Zou jij het doen??? :?
Ik zou toch zeker verkiezen voor een paar blaadjes wc papier :wink:
Patrick

Bericht door Patrick »

nicken schreef:ik zou geen zin hebben om binnen te gaan in die west-vlaamse kazerne ze,vermoedlijk sijsele,ze kunnen nog in de bosjes gaan daar om te sch..t.n :lol:
Of in Flahaut zijne mond .... :shock: :lol:
Misschien is het wel de kazerne in Ieper, die ligt vlak langs L69. En nu er veel "wind" is... :shock:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Nog es een break vol stront?
nicken

Bericht door nicken »

SIMPY.be schreef:Nog es een break vol stront?
:shock: :D :lol:
TSP

Bericht door TSP »

Wat een toestand :lol: Je zou er promt van deserteren :wink:
pietje

Bericht door pietje »

Jonathan schreef:Dat ze hun *** afkuisen met gazettenpapier of met oude telefoonboeken. Vroeger deden ze dat ook!
zeker niet me gazetten, hun gat zou wel eens slimmer kunnen worden dan hun hoofd....
ik weet het, afgezaagd, maar ik kon het niet laten :oops:
Plaats reactie