Dat is toch een beetje naast de kwestie. Waarom een rechtstreekse trein naar Brussel inleggen als die een hele tijd in Dendermonde in de regen (of af en toe eens een keer in de zon) staat te blinken??Bart schreef:Dan zitten ze te zagen dat de trein naar Brussel via Dendermonde 14 minuten in Dendermonde stilstaat. In plaats van zichzelf belachelijk te maken in zulke gazetjes, kunnen ze best eens op http://www.nmbs.be hun reis plannen, en dan kunnen ze zien, dat ze via een alternatieve reisweg Brussel sneller bereiken. wat is dan in godsnaam het probleem?
Ik spreek nu over 1 bepaald station, maar ik ben er zeker van dat dit zelfde probleem zich in meerdere stations afspeelt.
Met een beetje puzzelwerk, geraak je echter op je eindbestemming, en sneller dan je denkt.
Waarom kunnen ze bij de NMBS niet op een volwassen en constructieve manier omgaan met de input van de reizigers? Zijn de reizigerstreinen niet in de eerste plaats bestemd voor de... reizigers?
In elk normaal bedrijf is de eerste regel dat je luistert naar de klant. Als je je klanten behandelt en beschouwt als verwende kleuters, dan lopen de klanten weg of gaan ze zich gedragen als kleuters. Is het geen teken aan de wand dat de nieuwe dienstregeling op lijn 60 bovenaan de hitlijst van klachten staat? Waarom rijdt bvb P-trein 5326 (St-Niklaas 6u19, Dendermonde 6u55, Brussel-N 7u26) stampvol en kan er van in Opwijk niemand meer op en waarom rijdt IC2329 (met M6 - Dendermonde 7u08, Brussel-N 7u34) halfleeg?