Militair cabinepersoneel meldt zich collectief ziek

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Bericht door Jean »

De niet-piloten van het vliegend personeel van de 15de Wing, de transportwing van de luchtmacht, kwamen maandag niet opdagen op Melsbroek. De meeste stewards, loadmasters en boordmecaniciens meldden zich naar verluidt ziek.

Deze verkapte staking moest de financiële eisen van de personeelsgroep, zowat 50 man, kracht bijzetten. Door de 'ziekteactie' steeg maandag geen enkel toestel op.

Militairen mogen niet staken. En dus greep een deel van het militair personeel van Melsbroek maandagochtend naar een uitzonderlijk drukkingsmiddel: iedereen ziek.
Maar vermits een doktersbriefje per definitie individueel is, konden de actievoerders niet officieel van een actie gewagen.

De actie bij de 15de Wing verliep dan ook in opperste discretie: zelfs in de late namiddag bleken meerdere hogere officieren én een deel van het kabinet niet op de hoogte. De 15de Wing hield maandag de kiezen op elkaar.

Wegens de "ziekte" van dat sleutelpersoneel kon dan ook geen enkele Airbus, regeringsvliegtuig of C-130 opstijgen. Slechts één Embraer vertrok, zonder cabinepersoneel, voor een trainingsvlucht.
http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/def ... 596DA43FFB
Patrick

Bericht door Patrick »

Welke arts/artsen heeft/hebben die getuigschriften geschreven? Propere arts/artsen me dunkt... :evil: Of hadden ze allemaal collectief het sch*** . Dan hebben we een ander probleem: 't wc-papier is op :D
e49memling

Bericht door e49memling »

Ze hebben hun K*nt met Dag allemaal afgeveegd, je zou voor minder het sch**t krijgen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mechanik

Bericht door Mechanik »

wat is dat toch dat iedereen ertegen is dat iemand of een groep actie voert om iets te bereiken?

Wat te denken van de BAALDAGEN die politieagenten hebben? Dat zijn dagen die ze gewoon mogen opnemen ,als ze geen zin hebben om te komen werken, ZONDER dokterspapierke .... en BETAALD !
pietje

Bericht door pietje »

Baaldagen bestond ook in het vroegere Electrabel (nu opgesplitst in Eandis, Elia,...) daar was het toegelaten om 1 dag per maand "ziek" te zijn zonder doktersbriefje.
Patrick

Bericht door Patrick »

Mechanik schreef:wat is dat toch dat iedereen ertegen is dat iemand of een groep actie voert om iets te bereiken?

Wat te denken van de BAALDAGEN die politieagenten hebben? Dat zijn dagen die ze gewoon mogen opnemen ,als ze geen zin hebben om te komen werken, ZONDER dokterspapierke .... en BETAALD !
Die militairen hebben hier geen baaldag genomen hé. De ziekteverzekering draait wel een stuk op voor hun "actie".
nicken

Bericht door nicken »

pietje schreef:Baaldagen bestond ook in het vroegere Electrabel (nu opgesplitst in Eandis, Elia,...) daar was het toegelaten om 1 dag per maand "ziek" te zijn zonder doktersbriefje.
:shock: :shock: :shock: da wist ik nie,ik dacht dat die dingen enkel in het onderwijs bestonden = de zogenaamde moedersbrieftjes :D :lol:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Patrick schreef:Die militairen hebben hier geen baaldag genomen hé. De ziekteverzekering draait wel een stuk op voor hun "actie".
Ik denk niet dat die allemaal effectief wettelijk ziek zijn (dus een doktersbriefje hebben), zo ja dan zijn zowel de "zieken" als de dokters strafbaar en in die grote mate denk ik dat er wel eens gevolg aan zou kunnen gegeven worden...
Asterix

Bericht door Asterix »

Patrick schreef:
Mechanik schreef:wat is dat toch dat iedereen ertegen is dat iemand of een groep actie voert om iets te bereiken?

Die militairen hebben hier geen baaldag genomen hé. De ziekteverzekering draait wel een stuk op voor hun "actie".
Bwa ja, en als die NMBS'ers voor de zoveelste keer staken, draait half België er vor op ;-)
pietje

Bericht door pietje »

Dietrich schreef:
Patrick schreef:Die militairen hebben hier geen baaldag genomen hé. De ziekteverzekering draait wel een stuk op voor hun "actie".
Ik denk niet dat die allemaal effectief wettelijk ziek zijn (dus een doktersbriefje hebben), zo ja dan zijn zowel de "zieken" als de dokters strafbaar en in die grote mate denk ik dat er wel eens gevolg aan zou kunnen gegeven worden...
neen, want het is meestal niet te bewijzen dat dat niet waar was. Iemand kan naar de dokter gaan en zeggen dat hij er wat "onderdoor" zit, de dokter zal dan "rust" voorschrijven, met misschien nog wat vitamines nemen.

Nen controledokter (gestuurd door de werkgever) kan wel anders oordelen en u terug werken sturen, maar ja, dan moet de werkgever dat nog doen ook. (gebeurde vroeger veel, nu bijna niet meer)
Plaats reactie