Het gaat om de trein Oevel - Polen van DLC die over L207 rijdt. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit last van gehad, hoewel die lijn op 500m van mijn huis ligt en ik dat overdag toch altijd goed hoor. Er zijn hier 2 onbewaakte overwegen op korte afstand.Buurtbewoners Moleneinde protesteren tegen nachtelijk lawaai spoorlijn
De buurtbewoners van Moleneinde, een straat die Oevel met Olen verbindt, zijn het gefluit van de treinen op de spoorweg naast het Albertkanaal beu.
Het gefluit houdt hen wakker.
De NMBS liet al aan de betrokkenen weten dat het vervoer 's nachts door een privé firma gebeurt. Aan die firma werd gevraagd om de treinen minder te laten fluiten.
Het fluitsignaal geldt bij onbewaakte overwegen.
Maar om zelf ook eens wat te klagen: het wordt tijd dat ze die overwegen wel bewaakt maken, want nu mogen de treinen daar 40 of 60 rijden denk ik, zonder aan SF05 de overwegen te moeten passeren, wat ik feitelijk toch vreemd vind... Bovendien zijn de meeste van die overwegen ongelofelijk onoverzichtelijk, een goei 5 jaar geleden verschoot ik mij nog een ongeluk toen ik rechts van mij een HLR77 zag staan, gelukkig stond hij stil, maar toch