Nieuwe signalisatie op L66
Nieuwe signalisatie op L66
Vandaag is de nieuwe signalisatie tussen Brugge en Lichtervelde (ik ben niet zeker of het al over dit volledige traject is, of nog maar tussen Brugge en Zedelgem of Lichtervelde) de nieuwe signalisatie in dienst gekomen. Vanaf nu kunnen de treinen op L66 in blok rijden. Tot gisteren moest een trein die in Brugge wou vertrokken bijvoorbeeld wachten tot de voorgaande het station van Zedelgem ge passeerd was. Nu is er dus een automatisch blokstelsel ingevoerd dat gecontroleerd wordt door het nieuwe Blok 7 te Brugge.
Ik vrees er ook voor dat bij deze de blokposten van Zedelgem en Torhout buiten dienst gesteld zijn.
Vandaag waren ze de seininrichting precies aan het testen. Ik reed juist de overweg over te Loppem, toen ik zag dat een tegenspoorsein dat rood pinkte, ineens groen begon te pinken. Op hetzelfde ogenblik (op hetzelfde spoor) sprong een normaalspoorsein (het voorsein van Brugge) op rood, ondanks het feit dat er geen treinen afkwamen!
Ik vrees er ook voor dat bij deze de blokposten van Zedelgem en Torhout buiten dienst gesteld zijn.
Vandaag waren ze de seininrichting precies aan het testen. Ik reed juist de overweg over te Loppem, toen ik zag dat een tegenspoorsein dat rood pinkte, ineens groen begon te pinken. Op hetzelfde ogenblik (op hetzelfde spoor) sprong een normaalspoorsein (het voorsein van Brugge) op rood, ondanks het feit dat er geen treinen afkwamen!
De nieuwe seinen staan blijkbaar verder uit mekaar dan de vorige generatie, hoewel ik een snelheidsverhoging op L66 (nu 120 km/u) niet direct zie aankomen!
En moest de snelheid omhoog gaan, dan zal de bocht van Loppem denk ik wel 120 km/u blijven, evenals de bocht van Roeselare.
Het voorsein van Zedelgem, komende van Brugge, staat nu 500 meter dichter naar Brugge. Hij staat nu vlak achter de overweg in Loppem met zijn dubbel geel te pronken, terwijl je dat sein vroeger altijd mooi in de verte kon zien staan op het rechte stuk richting Zedelgem, net voor de bocht van Zedelgem!

Het voorsein van Zedelgem, komende van Brugge, staat nu 500 meter dichter naar Brugge. Hij staat nu vlak achter de overweg in Loppem met zijn dubbel geel te pronken, terwijl je dat sein vroeger altijd mooi in de verte kon zien staan op het rechte stuk richting Zedelgem, net voor de bocht van Zedelgem!
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruikenTrainspotterke schreef:Die komt er nog wel ... die komt er nog wel!Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem!![]()
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke

Verder lezen: zie http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.htmlClub: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]
"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciële partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
MAG ik u er op attent maken dat de kans groot is dat da stadion er nooit zal komen daarPatrick schreef:Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruikenTrainspotterke schreef:Die komt er nog wel ... die komt er nog wel!Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem!![]()
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke![]()
Verder lezen: zie http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.htmlClub: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]
"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciële partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
