reeks 14 made by Siemens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Als hij er zo zou uitzien, dus zonder roosters, zou het wel mooi zijn moesten ze het B-logo int groot int midden van de loc zetten :)
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2075
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Eindelijk een bron: Welter in de GVA
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

ONdertussen heb ik ook al mijn photoshop opgestart:
Afbeelding of liever :p Afbeelding maar helaas...

In actie ziet het er dan zo uit: Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:Eindelijk een bron: Welter in de GVA
da werd dan ook wel is dringen tijd dat er iets pos in de pers verscheen
Sander

Bericht door Sander »

Hmm, leuk, al dat wit. Zullen ze bij de NMBS blij mee zijn, kijk maar hoe sommige 13'en er bij rijden, zo vies :wink: .
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Mooi, Simpy! :wink: Wat ik ook mooi zou vinden is een uitvergroot B-logo op de flanken in het licht-grijs, maar dat het B-logo er niet volledig op kan! :wink: Als je snapt wat ik bedoel. Een beetje gelijk het logo van B-Cargo op Simpy's bewerking, maar nog groter! :wink:
Jules

Bericht door Jules »

Is die informatie hier een beetje correct? Ik herinner me hier nog de photoshopbewerkingen van het stuurrijtuig van de M6. Er werd dan ook bij hoog en laag beweerd dat het zeker geen kop van een 13 ging zijn...
ziemon

Bericht door ziemon »

Jongens, doen jullie niet meer aan bronvermelding? Roy alias Kedeng Kedeng (de maker) zal dit allesinds op prijs stellen!
ik zal niet vervelend doen nu, maar ik vrees dat ik ongewild de bron ben van de tekening..... [/quote]
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

tussen Januari en november 2009 moeten dus al die locomotieven geleverd zijn? whow dat gaat een snel productie zijn, ik hoop dat de kwaliteit er niet onder gaat lijden
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

siemens heeft al een productielijn voor dit soort locomotieven dus dan kan het snel gaan he :wink:
ziemon

Bericht door ziemon »

nou er zijn geen productielijnen voor loks, daarvoor zijn het veel te kleine series, en dit type wordt uberhaupt nog niet gemaakt, 10 maanden voor 60 loks is onmogelijk, tenzij ze dan echt helemaal niks anders te doen hebben, of andere werkplaatsen moeten in licentie gaan meehelpen
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Bericht door Stijn82 »

10 maanden? januari 2009, volgens mij is da pas binnen 2 jaar ze :roll:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

nenee, je moet goed lezen...
er staat dat de eerste loc in januari moet worden geleverd.
en dat tegen oktober dat jaar de 60'ste van de band moet rollen.
dus idd 10 maanden voor 59 loc's :)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

ziemon schreef: tenzij ze dan echt helemaal niks anders te doen hebben, of andere werkplaatsen moeten in licentie gaan meehelpen
Er werd al gesuggereerd dat naast de Siemens fabrieken van München-Allach ook de DB werkplaatsen van Nürnberg een deel zouden bouwen.Men heeft daar toch ook een deel van de BR189 frames gemaakt , deze foto bewijst dat..

Misschien zou het dan op 10 maanden wel lukken , maar dan nog.Dan moeten minstens per maand 6 locs de fabrieken verlaten , vrij hoog als je vergelijkt met andere orders (BB27000/BB37000 : 2 of 3 locs per maand)..
ziemon

Bericht door ziemon »

de Chinezen kunnen het evt wel! Die willen komend jaar 180 loks DJ4 in elkaar sleutelen.

ik kom in Europa niet veel verder dan een snelheid van 4 per maand (Railion 185 en OBB 1116 op hun topdagen)
Plaats reactie