Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Daniël

Bericht door Daniël »

Hieronder twee foto's die ik maakte op 10 december 2006, de eerste dag dat de treindienst tussen Dordrecht en Geldermalsen werd uitgevoerd door Arriva. Inmiddels is het een maand later en zijn de Plan V's op deze lijn nog altijd van NS-logo's voorzien...
Afbeelding Arriva 865 als trein 32544 Geldermalsen-Dordrecht te Dordrecht Stadspolders-aansluiting
Afbeelding Arriva 868 als trein 32546 Geldermalsen-Dordrecht te Dordrecht Stadspolders-aansluiting
TSP

Bericht door TSP »

Vergis ik me, of ontbreekt er een NS logo op de 2e bak (foto2)? :? :wink:
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

TSP schreef:Vergis ik me, of ontbreekt er een NS logo op de 2e bak (foto2)? :? :wink:
Kijk eens naar foto 1 en raad eens wat er mist :P
David

Bericht door David »

Illegal_Alien schreef:
TSP schreef:Vergis ik me, of ontbreekt er een NS logo op de 2e bak (foto2)? :? :wink:
Kijk eens naar foto 1 en raad eens wat er mist :P
de Treinstelnummer ontbreekt.

overigens, er mag best meer Mat '64 fotos komen. :)

Treinstel 766 van Stichting Mat '54 Hondekop-vier rijdt gekoppeld met de Treinstel 41 van het spoorwegmuseum rijden hier langs Weesp met als Bestemming Amesfoort.
Afbeelding Afbeelding Groeten van,
David.
TSP

Bericht door TSP »

Jep, ik zie het nu :wink:
Inmiddels is het een maand later en zijn de Plan V's op deze lijn nog altijd van NS-logo's voorzien...
Zijn die treinstellen verkocht aan Arriva om daar die lijn te rijden? Of zijn ze in bruikleen?
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Volgens mij leen, er komen electrische GTW`s, die worden of Rood of Groen. (Zelfde als in het hoge Noorden dus ;) (Maar dan electrisch))
edje

Bericht door edje »

De mat64 stellen zijn gehuurd van NS.
TSP

Bericht door TSP »

Mag je er dan gewoon andere logo's op plakken? Die treinen zullen ooit wel weer terug moeten naar de NS :?
SteC

Bericht door SteC »

in de tijd dat 'onze' K4's in Nederland rondreden werd het B-logo met een bordeauxkleurige sticker overplakt, en werd er een NS-sticker op geplakt. Dat is dus makkelijk omkeerbaar.
Ik gok dat Arriva serieus zal mogen dokken voor die stellen. Als de NS materieel verhuurt aan zijn concurrent terwijl ze zelf met materiaalgebrek kampen.
TSP

Bericht door TSP »

Als de NS materieel verhuurt aan zijn concurrent terwijl ze zelf met materiaalgebrek kampen.
Jep, daar zat ik ook al aan te denken. Ik hoop maar dat de nieuwe stellen snel komen. Op mijn traject is de trein altijd te kort. :evil:
Daniël

Bericht door Daniël »

Maar weereens een plaatje... dit keer van drie DH-I'tjes van Veolia (3103+3110+3107) vlak voor station Venray.
Afbeelding
Taurus

Bericht door Taurus »

In Almelo gaat men de komende jaren het spoor over een lengte van 800 meter verdiept aanleggen, dit o.a. om 2 overwegen te kunnen sluiten die nu nog zorgen voor veel oponthoud. Om toch ervoor te zorgen dat het treinverkeer tijdens de bouw van de bak door kan gaan is er een enkelsporige hulpbaan aangelegd naast de oude sporen.

Dit is echter beveiligingstechnisch helemaal mis gegaan zodat er al een aantal weken geen reizigerstreinen meer rijden tussen Almelo en Hengelo. Sinds deze week worden dan weer enkele treinen toegelaten op dit baanvak. Alleen de Internationale treinen en goederentreinen mogen weer gebruik maken van dit baanvak. Er worden ook nog regelmatig goederentreinen omgeleid via Emmerich en reizigers worden met bussen vervoerd.
Bijlagen
NS-R 1767 met IC 145 op het hulpspoor in Almelo op 9 april 2007.
NS-R 1767 met IC 145 op het hulpspoor in Almelo op 9 april 2007.
1767Almelo.jpg (136.3 KiB) 9099 keer bekeken
Daniël

Bericht door Daniël »

Vanwege de problemen te Almelo, die in de vorige post al genoemd worden, rijdt Syntus alle treinen op het traject Zutphen-Hengelo (de omreisroute voor Hengelo - Deventer en verder) met twee stellen. Omdat men daarvoor onvoldoende materieel heeft, zijn enkele DM'90-stellen van NS gehuurd.
De 3422 en 3429 bij doorkomst te Delden... Afbeelding
R4C-Fan

Heerlen 4.12.06

Bericht door R4C-Fan »

Zum vergrössern bitte anklicken:Afbeelding

@ Steven: Schon gemacht :D
Laatst gewijzigd door R4C-Fan op 20 apr 2007, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

de foto een beetje kleiner maken :-) zodat iedereen hem kan zien op zijn scherm zonder scrollen
Plaats reactie