Een middagje Ge 4/4''' 651...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Sander

Een middagje Ge 4/4''' 651...

Bericht door Sander »

Eind 2004 werd een Ge 4/4''' van de Rhätische Bahn, in Zwitserland, bestickerd in een zilver/rood-folie. Dat gebeurde ter gelegenheid van het viijfenzeventig jarig bestaan van de beroemde Glacier Express, de langzaamste sneltrein ter wereld. Ook bij de Matterhorn Gotthard Bahn -de RhB en MGB exploiteren deze trein samen- werden locs bestickerd, maar daar kom ik vast later nog wel op terug.

Op 2 mei 2006 reed de loc nog steeds in zijn aparte kleurstelling rond, en kwam ik 'm voor het eerst tegen, bij Chur. Het spoor op de voorgrond is drierail, er kunnen zowel meterspoor als normaalspoortreinen rijden.

Als eerste passeerde de loc met een Regionalzug vanuit St. Moritz, via de Albula, naar Chur.
Afbeelding Volgens omloop zou de loc weer terugkeren met een dergelijke trein naar St. Moritz, dus postgevat in een dorpje net voorbij Chur. Die trein had overigens een enigszins afwijkende samenstelling...
Afbeelding Daarna kon de trein nog een paar keer ingehaald worden, als eerste bij Surava, in de buurt van Filisur...
Afbeelding Bergün...:
Afbeelding Later die dag kwam de loc weer terug uit St. Moritz naar Chur, hier in Filisur.
Afbeelding En als toegift, een uur later kwam het panoramarijtuig weer terug. Hier de trein in het laatste licht onderweg vanuit St. Moritz naar Chur, in Filisur om 20.02:
Afbeelding Tot zover, prettige nacht!
Patrick

Bericht door Patrick »

Oh, deze foto's roepen aangename herinneringen op! Ik heb ook nog eens dit traject gedaan, was in 1998 geloof ik. Ik zat toen in de panoramawagen. Maar ik herinner mij niet meer of die vooraan de trein hing. 'k Zal mijn beeldmateriaal eens moeten checken.
TSP

Bericht door TSP »

Die panorama wagons zijn echt een uitvinding! Net zoals de ICE met doorzichtige cabinewand. In NL moeten we dit ook maar eens maken. :D

Mooie reportage!

TSP (Die maar weer aan zijn treinentafel gaat werken :) )
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Prachtige foto's! Het is altijd mooi om de Rhätische Bahn te zien :)
TSP schreef:Die panorama wagons zijn echt een uitvinding! Net zoals de ICE met doorzichtige cabinewand. In NL moeten we dit ook maar eens maken. :D
In Nederland hebben we niet zoveel aan panoramawagens, denk ik. We hebben hier geen bergen, dus het heeft ook niet zoveel nut om in een trein naar boven te kunnen kijken :P
TSP

Bericht door TSP »

In Nederland hebben we niet zoveel aan panoramawagens, denk ik. We hebben hier geen bergen, dus het heeft ook niet zoveel nut om in een trein naar boven te kunnen kijken
Jep I know, maar je kan dan toch wel even wat meer zien tijdens de reis.
e49memling

Bericht door e49memling »

Bastiaan schreef: In Nederland hebben we niet zoveel aan panoramawagens, denk ik. We hebben hier geen bergen, dus het heeft ook niet zoveel nut om in een trein naar boven te kunnen kijken :P
Regen? bovenleidig? :D
TSP

Bericht door TSP »

seinen, lucht, gebouwen.....
enrico

Bericht door enrico »

zeer mooie reportage 8)
5307

Bericht door 5307 »

supere fotoreeks man!!!

stel je voor dat belgisch materiaal er zou rijden, zou pas tof zijn om er foto's te maken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Kwijl... :shock: :D

Prachtig! 8)

Nee, laat maar die panoramische rijtuigen in België! De reizigers zouden weer beginnen klagen dat de zon steeds in hun ogen zit! :roll:
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

5307 schreef:stel je voor dat belgisch materiaal er zou rijden, zou pas tof zijn om er foto's te maken
Nee man. Daar horen gewoon kleine rode treintjes te rijden!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Bastiaan schreef:
5307 schreef:stel je voor dat belgisch materiaal er zou rijden, zou pas tof zijn om er foto's te maken
Nee man. Daar horen gewoon kleine rode treintjes te rijden!
Nou ik ben het gewoon lekker eens met 5307! :P
Sander

Bericht door Sander »

Dankuwel allemaal! 8) :wink:
Hmm, doe mij die rode treintjes dan toch maar, hehe :wink: .
e49memling

Bericht door e49memling »

SCHANDALIG..............................................mooi!
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

dit is een recente foto van de glacier on tour en de albula lok :lol:

net terug van ginder dus, meer foto's op mijn site

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie