Albula en omgeving, kortweg de RhB en sneeuw

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Steven

Bericht door Steven »

Mechanik schreef:jullie hebben die reis toch met opzet gepland zodat ge al die museum loc's zag passeren? :-)
neen en ja, van de krokodil en de oude e-loc wisten we waar en hoe laat ze gingen rijden, de stomer was puur toeval.

normaal hangt dagelijks in het station van Bergün een lijst met de materieelgrafiek op, je kan er zien wat alle loks van de RhB die dag van dienst hebben (uitgezonderd het materieel van de berninalijn), zo kan je perfect uw dag plannen, al wist ik de nr van de stomer niet van buiten en bijgevolg sta je er niet altijd bij stil, de nr's van de krokodillen kennen we wellen en hielden dan ook vooral een oog op wat die zouden doen tijdens die week.

de rest van de reportage zal binnenkort online zijn op mijn website (link hieronder steeds te vinden)
op bijgevoegde foto zie je de bewuste lijst uithangen, hier echter in het station van filisur alwaar deze ook te vinden is (zelfs te koop voor 2 sfr).

in andere stations kan je wel altijd iets vragen aan het bevoegde personeel ter plaatse.
Bijlagen
Bergün487.jpg
Bergün487.jpg (142.61 KiB) 5293 keer bekeken
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ahh zeer chique! :D
TSP

Bericht door TSP »

Een lijst met een materieel grafiek, dat zou er op elk station moeten hangen! Dat maakt het spotten makkelijker :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

bwa in de meeste stations/stopplaatsen in belgië stopt er toch elk uur juist hetzelfde dus hebde der ni veel aan :wink:
Steven

Bericht door Steven »

tja wij hebben die vooral gebruikt om te weten wat waar aan het rijden was he :-) zeker ivm de historische treinen is dat wel eens leuk om uw spotplanning wat degelijk op te stellen :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TSP schreef:Een lijst met een materieel grafiek, dat zou er op elk station moeten hangen! Dat maakt het spotten makkelijker :wink:
Moest je dat in Brussel-Zuid uithangen kun je er waarschijnlijk heel de stationshal mee behangen! :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Ik verlang al naar dees zomer 8)

Mooie reportage!! :P
Steven

Bericht door Steven »

als er intresse is, in september trek ik normaal naar gotthardmassief om er aldaar foto's te gaan maken.

zie url hieronder om een voorbeeld te hebben van wat er kan op foto komen
http://www.swissjet.ch/Eisenbahn/Gotthard1.html

mensen die willen meegaan laten liefst zo snel mogelijk iets weten via PM, kwestie da ik weet wie kandidaat is, opgelet ik zou bewust het aantal kandidaten willen beperken tot 4 mensen (dit om heel praktische redenen)
Steven

Bericht door Steven »

nog een paar leuke foto's om dat ik het me ni kan laten :lol:

een Tm 2/2
Bijlagen
Bergün174.jpg
Bergün174.jpg (199.89 KiB) 5206 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

en wegrijdende trein, achteraan een deel goederen, waaraan geen eindseinen voorzien zijn zoals bij ons
Bijlagen
Bergün073.jpg
Bergün073.jpg (172.31 KiB) 5204 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

voertuig om aan de bovenleiding te werken
Bijlagen
Bergün020.jpg
Bergün020.jpg (196.97 KiB) 5200 keer bekeken
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:en wegrijdende trein, achteraan een deel goederen, waaraan geen eindseinen voorzien zijn zoals bij ons
Leuk daar die bezems rechts om de loopweg aan te duiden 8)
Steven

Bericht door Steven »

eerst gebruiken om het pad proper te maken en nadien als markeerstok, dat noemen ze dubbel gebruik :-)
jumper

Bericht door jumper »

mooie plaatjes! was wss wel een hele belevenis een hoogteverschil van 400m met een slee :)
Steven

Bericht door Steven »

heel juist jumper :-) beleven en genieten :-)

eindelijk een eerste algemene reportage klaar van die vakantie (die van de treinen zelf moet nog volgen)

http://www.spoorventje.be/zwitserland_2007_winter.htm

morgen of een van de komende dagen werk ik die van de treinen zelf af, dus nog een beetje geduld zou ik zeggen voor die willen genieten
Plaats reactie