De nieuwe dienstregeling bij het spoor, die sinds 10 december 2006 van kracht is, heeft de situatie voor 200.000 reizigers niet veranderd, voor 100.000 reizigers verbeterd en voor 15.000 reizigers objectief verslechterd. Dat heeft Marc Descheemaecker, gedelegeerd bestuurder van de NMBS vrijdag verklaard op de nieuwjaarsreceptie van de NMBS-Groep.
De nieuwe dienstregeling ontlokte al heel wat reacties. Zo startte de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) een eigen meldpunt en kreeg ook de ombudsdienst bij het spoor al een pak meldingen binnen. Descheemaecker geeft toe dat de situatie er voor 15.000 reizigers op achteruit is gegaan. Hij belooft ook extra inspanningen, met name voor die 15.000 reizigers, maar een dienstregeling die voor iedereen perfect uitkomt is volgens hem onmogelijk. (SER)
De nieuwe dienstregeling bij het spoor, die sinds 10 december 2006 van kracht is, heeft de situatie voor 200.000 reizigers niet veranderd, voor 100.000 reizigers verbeterd en voor 15.000 reizigers objectief verslechterd. Dat heeft Marc Descheemaecker, gedelegeerd bestuurder van de NMBS vrijdag verklaard op de nieuwjaarsreceptie van de NMBS-Groep.
De nieuwe dienstregeling ontlokte al heel wat reacties. Zo startte de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) een eigen meldpunt en kreeg ook de ombudsdienst bij het spoor al een pak meldingen binnen. Descheemaecker geeft toe dat de situatie er voor 15.000 reizigers op achteruit is gegaan. Hij belooft ook extra inspanningen, met name voor die 15.000 reizigers, maar een dienstregeling die voor iedereen perfect uitkomt is volgens hem onmogelijk. (SER)
Ehe, vandaag heb ik op het perron in Gent-Sint-Pieters nog iemand horen klagen dat de IC E nu in Knokke 20 minuten blijft staan in plaats van 10 minuten ervoor!
Dat vind ik nu toch wel een beetje verregaand dat mensen zelfs over de stilstanden in de terminus beginnen te klagen!
Voor mij persoonlijk ook, maar dat is slechts toeval (vind ik, wegens het nog bestaan van lijn 82 tot Burst en dat ik per toeval in Zottegem woon en zo zonder tussenstop in Brussel geraak).
voor mij is het ook beter geworden, nu rijden in het weekend de treinen tot 23 uur en nietmeer tot 22 uur zoals ervoor en ook extra P treintjes voor Bilzen zijn handig
Is toch echt niet veel... de NS zit ver boven het miljoen.
je bent dan ook een land van ruim 15 miljoen inwoners aan vergelijken met eentje van 10 miljoen, logisch dat ns er meer kan hebben he, zijn al potentieel van 5 miljoen meer ook
Steven schreef:logisch dat ns er meer kan hebben he, zijn al potentieel van 5 miljoen meer ook
Logisch? Zelfs naar de verhouding kijkend zou de NMBS er nog minder hebben... Zou je niet verwachten in een land als België, althans: voor menig Nederlander is België hét voorbeeldland voor OV.
tja denk da de rest een beetje te danken is aan onze manier van lanschapsindeling, veel lintbebouwing (dus vele plaatsen met gebrek aan ov) en alle bijhorende miserie die zich nu laat voelen in het verkeer als gevolg want draai het zoals je wil hier bij ons is de auto nog steeds koning
Het is het failliet van de mobiliteitspolitiek in België, als ik het eens mag zeggen met een dichterlijke overdrijving. Hoewel Nederland minder km sporen heeft, minder stations, ook, duurdere prijzen e.d.m. hebben ze desondanks toch nog meer reizigers? Geef toe, hier klopt toch iets niet helemaal?