Voorkeur zitplaats in trein
Voorkeur zitplaats in trein
Ben eens benieuwd hoe het hier zit met de voorkeur. Ik bedoel: hoe zit jij het liefst in de trein: in de rijrichting of in tegenrijrichting of zal het jou worst wezen?
Ik ga liefst zo zitten dat ik niet met m'n rechterarm tegen het raam zit. Ik schrijf af en toe een en ander, en het is makkelijker als ik wat bewegingsruimte heb langs de rechterkant (de facto zit ik dan zo dat ik links het raam heb, de ene keer is dat in de rijrichting, de andere keer in tegenrichting)
's Avonds zit ik altijd in de tegenrijrichting. Gezien dit meestal in een I11 of AM96 is verkies ik een zitplaats zonder centraal tafeltje. De kans dat ik alleen zit is dan groter. Verder probeer ik een zetel te kiezen tussen twee ramen in. Dit is de perfecte slaapstoel !
Als ik in de rijrichting ga zitten wordt ik wakker bij het remmen. Mijn hoofd knikt naar voor en ik schiet wakker. Als ik omgekeerd zit niet. De versnelling van de trein bij het vertrek is minder groot dan bij het remmen voel ik aan. Dus bij het vertrekken knikt mijn hoofd niet en word ik niet wakker. Mijn interne klok maakt me steeds op tijd wakker. Is dit niet het geval dan rijd ik gewoon mee tot in Antwerpen centraal eindstation en daar wordt ik wel wakker van de aankondigingen in het station.
Als ik in de rijrichting ga zitten wordt ik wakker bij het remmen. Mijn hoofd knikt naar voor en ik schiet wakker. Als ik omgekeerd zit niet. De versnelling van de trein bij het vertrek is minder groot dan bij het remmen voel ik aan. Dus bij het vertrekken knikt mijn hoofd niet en word ik niet wakker. Mijn interne klok maakt me steeds op tijd wakker. Is dit niet het geval dan rijd ik gewoon mee tot in Antwerpen centraal eindstation en daar wordt ik wel wakker van de aankondigingen in het station.
Helaba, je overtreedt in dat geval 2 artikels uit de Algemene voorwaarden (zie http://www.b-rail.be/nat/N/practical/ge ... /index.php):paljas schreef:....dwars op de rijrichting staat er niet bij als mogelijkheid!! /.../
Bundel I - Deel I - Artikel 5 - §2: Het is ondermeer verboden: ... e) meer dan één zitplaats per reiziger te bezetten
Bundel I - Deel II - Artikel 7 - Plaatsbezetting - §1: Een reiziger met een geldig vervoerbewijs mag één vrije plaats innemen, ...