Shrek schreef:zijn ze hem aan het herstellen of is hij misschien terminaal?
Die zijn niet meer te herstellen.
1 oplossing is ervoor.
Breng ze allemaal tegelijk naar de schroothandel.
Een schande op wielen noem ik dat.
De laatste tijd gaat er geen dag voorbij of er staat er weer enen ergens ten velde in nood.
Mooie reclame is dat voor de nmbs
als de gemiddelde bestuurder er wa meer aandacht aan zou besteden zoals voorzien rijden die bakken heel goed, jammer genoeg voel ik aan dat redelijk wat collega's met weinig respect voor de techniek rijden. elektronica dient gekoeld te worden, maar als menig bestuurder ten gepaste en ongepaste de ventilatie uitzet kan het ni missen dat ze problemen veroorzaken, zeker in de zomer
Bestuurders NS (die 2/3 vd diensten doen) zetten de ventilatie uit bij het aan perron komen..is hen zo geleerd..
Verder is het gewoon 'chance' hebben om nie met een HLE11 in nood te staan..Bestuurders vd reeks T FN bollen daar hele dagen mee maar staan soms ook in panne...
Machientjes zijn versleten hé..over de 8000000km is beetje te veel van't goeie..
Steven schreef:des te meer om er een beetje tactvol met om te gaan er is noch materieel dat zoveel km's gedaan heeft
Ja idd, dat is zo. De 800'en + klassiekskes + breaks hebben ook al hun nut bewezen, maar die bollen steeds zonder problemen rond.
Kan misschien een vooroordeel van mij zijn hé, maar als er treinen in nood vallen zijn het steeds de gesleepte. Den 11 op kop, den 21/27 in mindere mate. Dit komt natuurlijk ook wel omdat de moterstellen vrijwel steeds gekoppeld rijden, en het zou al moeten lukken dat ze het alle 2 op hetzelfde moment gaan begeven. En met 50% tractie kan je op ir,ic treinen meestal wel je uurregeling respecteren of valt de vertraging wel mee.
De varkensneuzen beginnen toch ook al hun beste tijd te hebben.
Overlaatst was ik in A'pen, heb daar een varkensneus genomen die 2 weken uit generale rivisie was, die zat al onder de grafittie!
3 uur later stond het stel al stil met tractieproblemen, en de deuren waren geblokkeerd!
als de nederlandse treinbestuurders de ventilatuie uitzetten, zou men dan niet beter de locs aanpassen zodanig dat de ventilatie boven een bepaalde temperatuur niet meer uitgeschakeld kan worden?
ter herinnering 1185 is uitgebrand tijdens een hete periode in juni 2005.