Sommige mensen krimpen ineen wanneer ze nagels horen krassen op een schoolbord, anderen krijgen kippenvel bij het geluid van een tandartsenboor. Iedereen heeft wel een geluid waarbij het haar op de armen recht gaat staan, maar wat is nu het meest vreselijke geluid ter wereld?
Het antwoord is: overgeven. Op de tweede plaats volgt een fluitende microfoon en een huilende baby strandt op een derde plaats. Andere toppers zijn allerlei piepende geluiden (zoals een aankomende trein), vioolmuziek en jankende katten.
Dat blijkt uit een enquête van van Trevor Cox, een professor aan de Universiteit van Salford. Hij schotelde 34 geluiden voor op de website http://www.sound101.org. 1,1 miljoen mensen brachten wereldwijd hun stem uit.
De meest vreselijke geluiden:
1. Overgeven
2. Fluitende microfoon
3. Huilende baby
4. Knarsende of piepende geluiden (zoals een aankomende trein)
5. Piepende wipplank
6. Vioolmuziek
7. Winderigheid
8. Discussies in soapseries
9. Zoemen van elektrische apparatuur
10. Tasmaanse duivel
11. Jankende kat
12. Hoesten
13. Gsm ringtones
14. Knarsende deur
15. Blaffende hond
16. Snuffen
17. Vingernagels over een bord
18. Knarsend piepschuim
19. Boor bij de tandarts
Ik ben het hier niet mee eens, tandartsboor voor mij op Nr. 1, die heb ik deze zomer wel 11 keer gehoord! Sindsdien moet ik er helemaal niks meer van hebben!
sncf-sncb schreef:Ik ben het hier niet mee eens, tandartsboor voor mij op Nr. 1, die heb ik deze zomer wel 11 keer gehoord! Sindsdien moet ik er helemaal niks meer van hebben!
e49memling schreef:? Ze zijn weer allemaal weggehaald en vervangen door gietijzer.
In Nederland zijn ze er nog volop mee bezig, en rijden er inmiddels complete treinen rond met kunststofremblokken (waaronder de Sgmrrs-containerwagens van Touax).