Bergland Express

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
jumper

Bergland Express

Bericht door jumper »

Mijn eerste Bergland Express van het nieuwe Bergland seizoen 2006-2007 is een feit.

Enjoy :)
Afbeelding I5 rijtuigen in volle glorie! :) :]
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Mooie foto's! :wink:

Maar de dagen dat de Treski rijdt, welke van de twee krijgt dan de Bar-bistro mee? :wink:
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Mooie foto's, Koen.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
jumper

Bericht door jumper »

Trainspotterke schreef:Mooie foto's! :wink:

Maar de dagen dat de Treski rijdt, welke van de twee krijgt dan de Bar-bistro mee? :wink:
De Bergland Express krijgt voor zover ik weet STEEDS de bar-disco SR3 mee. Zowel verleden jaar als dit jaar, ook op dagen dat Treski rijdt, ik weet zelfs niet of Treski er zo een in hangen heeft?
is dat zo?
nog nooit de Treski gespot eerlijk gezegd, mss doe ik het volgende week wel es :-) die zal in elk geval iets minder vertraging hebben dan de Bergland komende uit Rotterdam.
Terminus

Bericht door Terminus »

jumper schreef: De Bergland Express krijgt voor zover ik weet STEEDS de bar-disco SR3 mee. Zowel verleden jaar als dit jaar, ook op dagen dat Treski rijdt, ik weet zelfs niet of Treski er zo een in hangen heeft?
is dat zo?
De Treski had tijdens de afgelopenkerstvakantie -onaangekondigd- telkens een RESTO-rijtuig mee. Waarschijnlijk een noodoplossing om de trein toch iets aantrekkelijker te maken. Misschien dat ze het volgend jaar wel aankondigen op hun folders dat er een RESTO-rijtuig meegaat, of ze er de Bar insteken om toch meer reizigers te lokken. Als er volgend jaar nog een Treski zal zijn natuurlijk want in de kerstvakantie bleek het aantal reizigers voor de trein weer vrij laag. Waarschijnlijk zal veel afhangen van het aantal reizigers dat ze kunnen lokken in de krokusvakantie... Vind het eigenlijk wel jammer, want er zit volgens mij wel potentieel in een dergelijk type trein!
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Misschien een beetje moeilijk te zien, maar dit is Treski met I WR: Afbeelding Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Elgar

Bericht door Elgar »

Ik denk dat er vandaag een Zwitsers rijtuig meerijdt met de Bergland-Express, heb vanmiddag in Sint-Katelijne-Waver een 23er gezien met vlak daar achter een rijtuig van de SBB, een stuk of 7 slaapwagonnen (I5 en I6) en nog heel wat grijze I6- of I10-wagonnen. Deze samenstelling reed in de richting van Antwerpen, dus ik vermoed dat het wel de Bergland Express van vanavond zal zijn.
Steven

Bericht door Steven »

ik heb die zien rijden op lijn 36 en die kwamen van leuven, nu de bergland heeft ook nog ligrijtuigen en een bar disco en zo dus da zal daar ni voor bestemd geweest zijn
Shrek

Bericht door Shrek »

Elgar schreef:Ik denk dat er vandaag een Zwitsers rijtuig meerijdt met de Bergland-Express, heb vanmiddag in Sint-Katelijne-Waver een 23er gezien met vlak daar achter een rijtuig van de SBB, een stuk of 7 slaapwagonnen (I5 en I6) en nog heel wat grijze I6- of I10-wagonnen. Deze samenstelling reed in de richting van Antwerpen, dus ik vermoed dat het wel de Bergland Express van vanavond zal zijn.
3 rijtuigen van de sbb dacht ik, dan 7 I5, 2 I6/I10 new look, 3 memling en nog 3 new look :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Die trein passeert niet eens in Zwitserland, dus zie ik daar eerder Oostenrijkse wagens dan Zwitserse achter hangen! :wink:
Tommy

Bericht door Tommy »

Ik denk dat die trein die je gezien hebt een intersoctrein was. Ik heb de bergland deze namiddag gezien en dat was nog altijd een 25.5 met de gebruikelijke samenstelling.

Grtz
Tommy
Elgar

Bericht door Elgar »

Aja, het zal dan wel zo'n Intersoc trein geweest zijn, ik zag gewoon die slaaprijtuigen en had er niet verder bij nagedacht... :oops:

Vond het wel bizar dat er geen 25.5 voor hing, al die I6/I10'en erbij en vooral dat de SBB er tussen zat.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Trainspotterke schreef:Die trein passeert niet eens in Zwitserland, dus zie ik daar eerder Oostenrijkse wagens dan Zwitserse achter hangen! :wink:
Waarom niet? Er hangt/hing wel een een zwitserse cargoloc voor, dus waarom geen zwiterse rijtuigen? Okja, die van de NMBS zouden veel makkelijker zijn, geef ik toe, maarja, je weet nooit.... :D
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

die sbb cargoloc was dan ook in duitsland aanwezig, das totaal iets anders joris, de reden dat het sbb rijtuig te zien was zal wel iets anders geweest zijn :-)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ja, dat is waar die SBB loc staat normaal in Aken, en het zal inderdaad een andere trein geweest zijn (ik zie bergland niet gauw opnieuw met een locwissel in Roosendaal gebeuren).
Maar theoretisch gezien zou het kunnnen hé.
En... wat met Bergland volgend jaar? Wat als er niet genoeg I6 Bc voorradig zijn, nu de I5'en vertrekken (zie ODB)? Dan zouden er misschien nog eens 'vreemde' ligrijtuigen op ons net kunnen rijden... Hoop hoop....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie