Voetganger gegrepen door trein in Erpe-Mere

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

Voetganger gegrepen door trein in Erpe-Mere

Bericht door Patrick »

ERPE-MERE - Een 43-jarige man is vrijdagmorgen om het leven gekomen toen hij gegrepen werd door een voorbij rijdende trein aan een bewaakte spoorwegovergang in Erpe-Mere. Dat zegt het parket van Dendermonde.

Het ongeval gebeurde aan de bewaakte spoorwegovergang in de Veldstraat in het Oost-Vlaamse Burst, deelgemeente van Erpe-Mere. De man was te voet en stond te wachten om de spoorweg over te steken. Het ging echter over een spoorwegovergang met halve slagbomen, die niet reiken tot de linkerkant van de rijbaan, waar de voetganger stond. De man stond te dicht bij de sporen en werd gegrepen toen de trein voorbijkwam.

Het slachtoffer overleed ter plaatse. Het parket van Dendermonde onderzoekt de zaak.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_021

Weeral L89... Gisteren daar ook al een incident, zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=1820 :?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Aha, ik ken dat plaatsje daar, er zijn geregeld reizigers die tot het einde van het perron lopen en aldaar (temidden van de sporen, want het zijn er 3) wachten tot de trein gepasseerd is om dan de Veldstraat in te gaan :!:
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Amaai maak dat mee je staat aan een overweg te wachten en je wordt meegezogen door de trein. :(

Welke trein was dat eigenlijk?

Ik was gisteren rond 7u19 in Haaltert, ik dacht dat de p-trein (7904) naar Schaarbeek van 7u16 is in vertraging was, omdat er nog zoveel volk op het perron stond.
Toen ik dan uistapte kwam er mij iemand vertellen dat er een ongeval gebeurt was in Burst en dat de trein ongeveer 30 min vertraging ging hebben.
Rond 7u28 kwam er dan een trein het station binnen, het was de p-trein naar Brussel-Zuid via Jette van 6u48. (met 6 MW reeks 41).
Der zat gelukkig niet veel volk op maar als we dan vertrokken in Haaltert was het bakje vol.
In Denderleeuw was het dan wel drummen om een plaatsje te vinden op de trein naar Brussel.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Meegezogen... wie heeft dat weer bedacht, er was al eens een discussie over voorheen in een andere topic over een ongeval (in Loppem) en ik dacht dat de conclusie was dat dat eenvoudigweg niet of amper kan.

Ik kan natuurlijk niet zeggen wat er hier precies is gebeurd of iemand beschuldigen van iets, alleen maar zeggen wat ik weet (zie vorige post). Dat deze persoon aan de slagboom zou gewacht hebben staat bij mij toch ongeveer buiten kijf hoor.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik heb dat op de trein gehoord.
Plaats reactie