pietje schreef:ja, even verder staan de bordjes "einde beschaving"
Serieus nu, ik vrees dat er in Weert niet genoeg mensen zullen opstappen om dit rendabel te houden, Weert is geen echt grote stad, en de snelweg vanuit Eindhoven naar Antwerpen is een te sterke concurrent.
M.i. is het O.V. niet voor grensoverschrijdingen vatbaar. Vooral op korte afstand van de grens is een goede organisatie van openbaar vervoer ondermaats en lijkt het allemaal onmogelijk, maar ook hier bedenk ik altijd "Waar een wil is, is een weg".
Ik weet niet hoeveel spoorboekjes er dit jaar verkocht zullen worden, maar ik merk dit jaar veel meer promotie en naambekendheid. Een beetje marketing kan geen kwaad. En dan nog eens fatsoenlijke prijzen durven vragen, dan is het helemaal af.
De Lijn durft wel in Nederland te rijden (450 Turnhout - Tilburg) met goedkope Vlaamse tarieven ook al rijd je enkel lokaal in Nederland.
Ik had gehoopt dat De Lijn wel zijn verstand zou gebruiken door meer grensoverschrijdend vervoer. Voorbeelden die hadden kunnen worden gevolgd.
670: Kapellen - Essen verlengen tot Roosendaal NS
650: Antwerpen - Kapellen - Putte koppelen aan de BBA 102 tot Bergen op Zoom.
640: Antwerpen - Loenhout door laten rijden tot in Zundert
600: Antwerpen - Meer door laten rijden tot in Zundert of tot in Breda NS.
460: Turnhout - Baarle door laten rijden tot in Breda NS
480: Turnhout - Reusel is al een optie, maar kan nog doorrijden tot in Eindhoven NS
En dat is enkel mijn eigen regio.
En wie hier beweert dat dit niet kan en mag omdat Eindhoven toevallig in Nederland ligt, heeft het juist NIET begrepen.