Windows Vista
Windows Vista
Microsoft lanceert zijn nieuw besturingsysteem. Na vijf jaar wordt Windows XP vervangen door WIndows Vista. De vragen die de modale gebruikers bezighouden: verandert er veel? En zijn die veranderingen wel nodig?
klik hier
Kwestie van het topic over de Ari Disk te ontlasten...
klik hier
Kwestie van het topic over de Ari Disk te ontlasten...
Ik deel dezelfde mening. MS heeft trouwens lang alles aan de grote klok gehangen met nieuwe revolutionaire mogelijkheden, een nieuw bestandsssysteem (WinFS), enz... Zoals reeds gezegd is dat laatste uitgesteld voor later, net zoals nog een hoop zaken. Je kan dan zeggen, misschien beter voor de stabiliteit en voor de gebruiker dat men instabiele dingen uitstelt voor een latere versie, de vraag is dan wel wat er dan nog overblijft van al die nieuwigheid. Juist, niets. Of toch, de interface is veranderd (aka een visuele inhaal op Mac OS X). Hetzelfde verhaal trouwens voor IE 7 (functionele inhaal op Firefox zonder meer).
Ik ben heden ten dage al iemand die nog zelden Windows gebruikt, maar zelfs als ik het nog elke dag zou gebruiken weiger ik 500 euro neer te tellen voor wat 3D-effectjes te zien op mijn scherm. Pittig detail, de animatie-fanaten kunnen even goed hun hart ophalen met Linux, het zal u welgeteld 0,0 euro kosten en het werkt in zijn geheel dan nog beter ook.
Ik ben heden ten dage al iemand die nog zelden Windows gebruikt, maar zelfs als ik het nog elke dag zou gebruiken weiger ik 500 euro neer te tellen voor wat 3D-effectjes te zien op mijn scherm. Pittig detail, de animatie-fanaten kunnen even goed hun hart ophalen met Linux, het zal u welgeteld 0,0 euro kosten en het werkt in zijn geheel dan nog beter ook.
compleet met u eens jongDietrich schreef:Ik deel dezelfde mening. MS heeft trouwens lang alles aan de grote klok gehangen met nieuwe revolutionaire mogelijkheden, een nieuw bestandsssysteem (WinFS), enz... Zoals reeds gezegd is dat laatste uitgesteld voor later, net zoals nog een hoop zaken. Je kan dan zeggen, misschien beter voor de stabiliteit en voor de gebruiker dat men instabiele dingen uitstelt voor een latere versie, de vraag is dan wel wat er dan nog overblijft van al die nieuwigheid. Juist, niets. Of toch, de interface is veranderd (aka een visuele inhaal op Mac OS X). Hetzelfde verhaal trouwens voor IE 7 (functionele inhaal op Firefox zonder meer).

Volledig met u eens schaapSchaap schreef:Belachelijk, wie koopt er nu een product waar 95% winst op gemaakt wordt?
Stel je voor dat je morgen naar de winkel gaat, en ze vragen €50 voor een tomaat.. wat zegt men daarop: "Neen, dank U"
Bij deze: neen dank U!
Als ik het ooit koop, dan doe ik het wel bij zo'n boertje die Windows Vista OEM verkoopt bij een stuk hardware van €5,00..
pcboer geeft zeer snel zo een OEM versie mee,das een feit
en dat is zowat de enige windowsversies die verkocht worden hier,toch zeker voor de gewone werkmens
ma ik hou het liever bij mijne suse zelle

Hallo,
http://parker1.co.uk/satanic/kubuntu/screenshots
Als dat niet mooi gedaan is! (zie vooral de 4de en 5de prent).
Groeten,
Joris De Mol
Gewoon Beryl installeren via Synaptic.Dietrich schreef:Pittig detail, de animatie-fanaten kunnen even goed hun hart ophalen met Linux, het zal u welgeteld 0,0 euro kosten en het werkt in zijn geheel dan nog beter ook.
http://parker1.co.uk/satanic/kubuntu/screenshots
Als dat niet mooi gedaan is! (zie vooral de 4de en 5de prent).
Groeten,
Joris De Mol
Leuke interpretatie van dief heb jij5307 schreef:ik help geen dieven aan geld te geraken, mijne vista (indien ik binnen 10 jaar of zo verzin over te stappen van xp naar vista) zal het 9/10 weeral een crack-versie zijn

Ach, ik krijg het toch allemaal gratis van school, maar ik ga er toch nog even mee wachten

En waarom zou MS geen winst mogen maken. Bill Gates krijgt van die massawinsten een percentje, maar geeft daar dan wel weer 3/4 van aan goede doelen

Dus in feite beste 5307 weiger jij onrechtstreeks hulp te bieden aan hulpbehoevenden.
En als je Windows al zo duur vindt, wat zeg je dan van Macintosh? En de commerciële linux distro's met support kostten ook niet veel minder als je exact dezelfde funcionaliteit zou willen bereiken als met windows hoor, en dat kan bovendien toch niet.
Vista kost stukken van mensen, en ik ben toch redelijk zeker dat nog een groot deel van die prijs de kosten moet dekken die ze maken. Met zulke kosten zou je toch verwachten dat ze de best opgeleide mensen aan het werk hebben in termen van beveiliging ed. Echter Windows heeft ertoe geleid dat iedereen die ooit al van het woord "computer" heeft gehoord het woord "crash" ook kent. Ik begin soms zelfs te vrezen voor de naam van informatici bij de gewone man.
En mocht het bovenstaande toch niet kloppen en als ze effectief woekerwinsten maken, dan is mijn conclusie snel gemaakt: afzetterij en misbruik van een (bijna-)monopoliepositie. Ze zijn niet voor niets al eens gestraft geweest door de Europese Commisie (voor het bundelen van software met Windows om concurrenten alle kansen weg te nemen).
Trouwens, wat betreft Mac OS, dit kost voor de gewone thuisgebruiker lang niet zoveel als Windows, 129 euro om precies te zijn. En commerciële Linux-distro's laten u enkel betalen voor de ondersteuning en de diensten van hen, Linux op zich is en blijft gratis, en je kan van de meeste commerciele distro's ook perfect legaal een gratis versie vinden, bvb CentOS (gratis), gebaseerd op Red Hat Enterprise Linux.

En mocht het bovenstaande toch niet kloppen en als ze effectief woekerwinsten maken, dan is mijn conclusie snel gemaakt: afzetterij en misbruik van een (bijna-)monopoliepositie. Ze zijn niet voor niets al eens gestraft geweest door de Europese Commisie (voor het bundelen van software met Windows om concurrenten alle kansen weg te nemen).
Trouwens, wat betreft Mac OS, dit kost voor de gewone thuisgebruiker lang niet zoveel als Windows, 129 euro om precies te zijn. En commerciële Linux-distro's laten u enkel betalen voor de ondersteuning en de diensten van hen, Linux op zich is en blijft gratis, en je kan van de meeste commerciele distro's ook perfect legaal een gratis versie vinden, bvb CentOS (gratis), gebaseerd op Red Hat Enterprise Linux.
Op de Windows familie zit er een winstpercentage van 80%.
Support op Windows? Hollands mevrouwtje achter de telefoon die je enkel weet te vertellen dat je geld moet betalen, op een onbeleefde toon.
(Deja vu: Telenet hulp-service)
Ik denk wie spreekt over een gebrek aan gebruiksvriendelijkheid bij linux-distro's spreekt over de tijden waar je zelf alles moest compilen, tot en met de laatste driver. Die tijden zijn compleet gedaan!
Je steekt je CD'tje in, en een tijdje later staat je SuSE er op, met Open Office reeds geinstalleerd. Veel gebruiksvriendenlijker wordt het niet denk ik.
Waarom noem je het gebruiksvriendenlijk? Omdat jij er mee opgegroeit bent. Geef een oudere persoon een linux PC of windows PC, en je zal er even lang over doen om dezelfde elementaire functies te kunnen uitvoeren: chatten, surfen, downloaden, e-mailen, foto's bekijken, office documentjes maken,...
Toevoeging:
Om maar te zwijgen over het risico op virussen en andere brol bij het gebruik van een onervaren persoon in combinatie met internet! Zend maar eens een mailtje rond met "postcard.exe", NIETS zal gebeuren.
Support op Windows? Hollands mevrouwtje achter de telefoon die je enkel weet te vertellen dat je geld moet betalen, op een onbeleefde toon.
(Deja vu: Telenet hulp-service)
Ik denk wie spreekt over een gebrek aan gebruiksvriendelijkheid bij linux-distro's spreekt over de tijden waar je zelf alles moest compilen, tot en met de laatste driver. Die tijden zijn compleet gedaan!
Je steekt je CD'tje in, en een tijdje later staat je SuSE er op, met Open Office reeds geinstalleerd. Veel gebruiksvriendenlijker wordt het niet denk ik.
Waarom noem je het gebruiksvriendenlijk? Omdat jij er mee opgegroeit bent. Geef een oudere persoon een linux PC of windows PC, en je zal er even lang over doen om dezelfde elementaire functies te kunnen uitvoeren: chatten, surfen, downloaden, e-mailen, foto's bekijken, office documentjes maken,...
Toevoeging:
Om maar te zwijgen over het risico op virussen en andere brol bij het gebruik van een onervaren persoon in combinatie met internet! Zend maar eens een mailtje rond met "postcard.exe", NIETS zal gebeuren.
En wat doen ze? Juist ja.. negerenZe zijn niet voor niets al eens gestraft geweest door de Europese Commisie (voor het bundelen van software met Windows om concurrenten alle kansen weg te nemen).
Volledig juistDietrich schreef:Vista kost stukken van mensen, en ik ben toch redelijk zeker dat nog een groot deel van die prijs de kosten moet dekken die ze maken. Met zulke kosten zou je toch verwachten dat ze de best opgeleide mensen aan het werk hebben in termen van beveiliging ed. Echter Windows heeft ertoe geleid dat iedereen die ooit al van het woord "computer" heeft gehoord het woord "crash" ook kent. Ik begin soms zelfs te vrezen voor de naam van informatici bij de gewone man.![]()
wat bill z'n projecten betreft,allemaal goed
verklaar mij nu eens hoe het komt dat windows in amerika goedkoper is,en wij stukken meer ophoesten
door het transport zekers,laat me niet lachen.
en oja,zijn we al niet wa teveel geamerikaniseerd : zie maar naar de treinen jong,ze hangen gewoon vol graffitie
dan nog te zijgen over moorden,fast-food enz...

Tja, ze hebben wel per dag/week x euro moeten betalen zolang het probleem niet opgelost was. En die x is een getal met veel nulletjes (en voor de duidelijkheid voor de komma).En wat doen ze? Juist ja.. negeren
Daarna heeft men een aangepaste versie uitgebracht, Windows XP N (de naam is trouwens door de EC opgelegd). Hoe het nu met Vista zit heb ik geen idee van.