Trainspotterke schreef:Ik werd aangenaam verrast toen ik uit de trein stapte in Brugge vandaag! Hier kon ik de 1604 op foto vastleggen met een hele ram I5-rijtuigen en heel vanachter nog een rijtuig van een ander type.
Blijkbaar werden de wc's en waterleidingen in tussentijd ook nog een gespoeld, want alle sluisdeuren stonden open aan de onderkant van de trein!
Dat was de 16011 die van FSD (14.52) terug naar Schaarbeek groep R (16.19)reed. 's morgens reed die als 16010 in de andere richting FSR groep R (9.13)-TW FSD(10.52)
Het laatste rijtuig is een type P
Trainspotterke schreef:Ik werd aangenaam verrast toen ik uit de trein stapte in Brugge vandaag! Hier kon ik de 1604 op foto vastleggen met een hele ram I5-rijtuigen en heel vanachter nog een rijtuig van een ander type.
Blijkbaar werden de wc's en waterleidingen in tussentijd ook nog een gespoeld, want alle sluisdeuren stonden open aan de onderkant van de trein!
Dat was de 16011 die van FSD (14.52) terug naar Schaarbeek groep R (16.19)reed. 's morgens reed die als 16010 in de andere richting FSR groep R (9.13)-TW FSD(10.52)
bobby schreef:Tegenwoordig wordt HLE16 ook gebruikt in treinen met M6 rijtuigen.
(Schaarbeek rond 17u10)
ja, inderdaad. De 16 rijdt al meer dan een jaar rond met M6 rijtuigen 's morgens als P7003 Oostende-Schaarbeek.
Sinds de nieuwe dienstregeling rijdt die nu ook 's avonds de 16 met M6 rijtuigen als P 8005 Schaarbeek-Oostende. Ze hebben 's avonds de loc van P 8003 Schaarbeek-Oostende omgewisseld met P 8005 waardoor ze nu met M6 rijtuigen terug naar Oostende kunnen rijden.
P8003 rijdt nu sinds 10 december met een 21 of 27.